Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 413 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo S90 D4 'Momentum'

 Volvo S90 D4 'Momentum'
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1828 kg
Wynik testu
95%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
76%
Zabezpieczenie przechodnia
93%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.2 pkt | 95 %

Volvo V90 to wersja kombi sedana S90. Euro NCAP zweryfikowało, że wyniki V90 są tak samo dobre lub lepsze jak S90. Zatem, prezentowana klasyfikacja jest oparta na ocenie Volvo S90. Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach , siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była prawie całkowicie dobra. Ochrona klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu była marginalna, ale dla pozostałych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W bocznym zderzeniu z barierą, samochód zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli oraz zagłówków pokazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, wskazała również dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. Dodatkowa ochrona kręgosłupa szyjnego jest zapewniona przez "City Safety", autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,8pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.3 pkt | 80 %

W zderzeniu czołowym teście zderzeniowym ochrona 10-letniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i przyznana została maksymalna ilość punktów. Przeciążenia klatki piersiowej manekina 6-letniego, wskazały marginalną ochronę, ale ochrona pozostałych obszarów była dobra lub wystarczająca. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona manekina zarówno 6 jak i 10-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i przyznano maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których pojazd jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zamontowane i ulokowane.

Bazowa ocena auta
22,3pkt

Uderzenie z przodu
14,3 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
5,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Integrated Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Volvo Integrated Booster Cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.3 pkt | 76 %

Volvo S90 i V90 posiadają aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został uderzony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Volvo pokazało, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego. Stosownie do tego, system został sprawdzony w podniesionym (roboczym) położeniu. Ochrona głowy była prawie całkowicie dobra. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra dla wszystkich sprawdzanych miejsc i została przyznana maksymalna ilość punktów. Natomiast, ochrona miednicy była bardzo słaba w prawie wszystkich sprawdzonych miejscach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego Volvo, wykrywa pieszych tak samo jak inne pojazdy. W testach Euro NCAP samochód zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji we wszystkich sprawdzanych scenariuszach i przy wszystkich prędkościach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
6,0 pkt
Głowa
19,8 pkt
Miednica
0,5 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.2 pkt | 93 %

Będący standardowym wyposażeniem system autonomicznego hamowania "City Safety", zdobył pełną ilość punktów w testach swojego działania przy prędkościach pozamiejskich, z całkowitym uniknięciem kolizji we wszystkich scenariuszach, przy wszystkich sprawdzanych prędkościach. Samochód jest wyposażony w inteligentny ogranicznik prędkości, który informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości i pozwala kierowcy na ustawienie odpowiedniego limitu. System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, ostrzega kierowcę kiedy samochód zmierza do przekroczenia linii i dokonuje drobnych korekt aby przywrócić samochód na właściwy tor.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry