Volvo V90 to wersja kombi sedana S90. Euro NCAP zweryfikowało, że wyniki V90 są tak samo dobre lub lepsze jak S90. Zatem, prezentowana klasyfikacja jest oparta na ocenie Volvo S90. Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volvo pokazało, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach , siedzących na różnych miejscach. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona kierowcy była prawie całkowicie dobra. Ochrona klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu była marginalna, ale dla pozostałych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. W bocznym zderzeniu z barierą, samochód zapewnił dobrą ochronę dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w bardziej wymagającej próbie zderzenia bocznego z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała dobra. Testy przednich foteli oraz zagłówków pokazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, wskazała również dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego. Dodatkowa ochrona kręgosłupa szyjnego jest zapewniona przez "City Safety", autonomiczny system hamowania awaryjnego. W testach jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, system zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W zderzeniu czołowym teście zderzeniowym ochrona 10-letniego manekina była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i przyznana została maksymalna ilość punktów. Przeciążenia klatki piersiowej manekina 6-letniego, wskazały marginalną ochronę, ale ochrona pozostałych obszarów była dobra lub wystarczająca. W bocznym zderzeniu z barierą, ochrona manekina zarówno 6 jak i 10-letniego była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i przyznano maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których pojazd jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo zamontowane i ulokowane.
Volvo S90 i V90 posiadają aktywną maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został uderzony i siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Volvo pokazało, że system działa w zakresie różnych prędkości i przy zróżnicowanej posturze pieszego. Stosownie do tego, system został sprawdzony w podniesionym (roboczym) położeniu. Ochrona głowy była prawie całkowicie dobra. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego była dobra dla wszystkich sprawdzanych miejsc i została przyznana maksymalna ilość punktów. Natomiast, ochrona miednicy była bardzo słaba w prawie wszystkich sprawdzonych miejscach. Autonomiczny system hamownia awaryjnego Volvo, wykrywa pieszych tak samo jak inne pojazdy. W testach Euro NCAP samochód zdobył maksymalną ilość punktów, unikając kolizji we wszystkich sprawdzanych scenariuszach i przy wszystkich prędkościach.
Będący standardowym wyposażeniem system autonomicznego hamowania "City Safety", zdobył pełną ilość punktów w testach swojego działania przy prędkościach pozamiejskich, z całkowitym uniknięciem kolizji we wszystkich scenariuszach, przy wszystkich sprawdzanych prędkościach. Samochód jest wyposażony w inteligentny ogranicznik prędkości, który informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości i pozwala kierowcy na ustawienie odpowiedniego limitu. System utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, ostrzega kierowcę kiedy samochód zmierza do przekroczenia linii i dokonuje drobnych korekt aby przywrócić samochód na właściwy tor.