Duże Volvo to bardzo bezpieczne i wszechstronne auto, szczególnie jeśli chodzi o zderzenie boczne, kiedy głowę kierowcy ochrania poduszka powietrzna. Euro NCAP poprzednio testowało fotelik tyłem do kierunku jazdy, wsparty o podłogę dla stabilności, który wtedy spisał się dość dobrze. Ochrona pieszego na poziomie przeciętnej dla aut tej wielkości. Dobrze wypadły krytyczne dla głowy obszary, słabej, jeśli chodzi o amortyzację uderzenia nóg - tu brak punktów.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1485 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Kabina pozostaje stabilna w trakcie zderzenia, ale nacisk na klatkę piersiową jest zbyt wysoki. Obszar kolan generalnie pozbawiony twardych i niebezpiecznych elementów, poza tymi pod kolumną sterowniczą. Ta część jest bardzo sztywna, pokryta plastikiem dla pochłaniania energii. Wyniki tej części nie były jasne, tutaj Volvo straciło część punktów. Obciążenie dolnej partii prawej nogi również ponad normę.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System SIPS spisał się dobrze. Wbudowana poduszka powietrzna chroni klatkę piersiową oraz brzuch. Test zderzenia ze słupem pozwolił pokazać świetnie spisującą się poduszką osłaniającą głowę. To stanowi zapewnienie, że kierowca przetrwa nawet bardzo groźne wypadki.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
11 pkt (69%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
39 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Przód auta jest bardzo sztywny i "nieprzyjazny" pieszym. Konieczne są ulepszenia ze strony producenta w tym obszarze. Dobry wynik jeśli chodzi o krytyczne dla głowy dziecka obszary, mimo wszystko. |
Zabezpieczenie dziecka |
Euro NCAP testowało w 1998 innego rodzaju fotelik Volvo. Fotelik w tym teście nie był zbyt stabilny, przesuwał się ocierając o fotel. Volvo zapowiedziało nowe foteliki dla dzieci w wieku 0-3 lat, na luty 2000. Ma to związek z wprowadzeniem mocowań ISOFIX. Producent ma nadzieje, że dzięki nim montaż i użytkowanie siedzeń będzie łatwiejsze.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|