Wyniki Volvo były tak dobre, że nie wiele brakowało by auto zdobyło 4. gwiazdkę. Samochód zdobył maksymalną liczbę punktów za wynik testu zderzenia bocznego i z łatwością spełni nowe standardy z października. Rezultat testu zderzenia czołowego nieco słabszy, mimo wszystko - wystarczająca ochrona nóg. Błąd w produkcji - brak poduszki chroniącej kolana, pozwolił na dopuszczenie auta do powtórnego testu zderzenia czołowego. Ochrona pieszego niejednolita - dobre zabezpieczenie głowy, bardzo słabe nóg. Volvo S70 uzyskało wysoką notę 3 gwiazdek podczas pierwszego testu, dzięki ulepszeniom związanym z wprowadzeniem poduszki osłaniającej głowę do standardowego wyposażenia i przeprowadzeniu testu zderzenia ze słupem, Euro NCAP dodało do oceny 4. gwiazdkę.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Luksusowe auta |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1430 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Konstrukcja pozostała stabilna, a zniekształcenia były niewielkie. Kontakt głowy kierowcy z poduszką powietrzną oceniono na stabilny, chociaż przednie przesunięcie kierowcy było na granicy normy. Pasy wyposażono w napinacze oraz ograniczniki napięcia. Zanotowano również obecność twardych elementów w obszarze kolan kierowcy oraz poważne zniszczenie podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczne poduszki powietrzne chronią klatkę piersiową i brzuch zarówno kierowcy jak i pasażera. Niestety nacisk na miednicę ze strony drzwi był zbyt duży. Auto uzyskało za ten test maksymalną liczbę punktów.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
7 pkt (44%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
18 pkt (64%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
39 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Zderzak i krawędź przednia są sztywne i oferują minimalną ochronę. Jednak maska była bliska spełnienia wymaganych standardów ochrony pieszego. Bardzo wysoka ocena, prawie 3 gwiazdki. |
Zabezpieczenie dziecka |
Zastosowano foteliki Volvo R44.03 dla dzieci 3-18 kg, tyłem do kierunku jazdy, wsparte dodatkowo o podłogę. Są one dostosowane do pasów auta i zapewniają dobrą ochronę.
|
1,5 - letniego |
Volvo manufactured CRS
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Volvo manufactured CRStyłem do kierunku jazdy
|