Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1425 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerów. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w ograniczniki napięcia, które spisują się świetnie. Głowę kierowcy osłania poduszka powietrzna, która nie dopuszcza do jej kontaktu z kierownicą. Ponieważ poduszka powietrzna pasażera nie jest dostępna w standardzie, nacisk pasa na klatkę piersiową jest większy niż w przypadku kierowcy, by chronić przed uderzeniem w przedni panel. Zbyt słaba osłona lewego kolana i uda kierowcy naraża je na obrażenia. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas.
Volvo wyposażone jest w boczną poduszkę powietrzną na tułów oraz tą osłaniającą głowę, które bardzo dobrze chronią kierowcę. Ta ostatnia zapewnia bezpieczeństwo również pasażerom na tylnych siedzeniach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 10 pkt (63%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 38 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Przód S60 jest bardzo sztywny i nieprzyjazny pieszemu. Euro NCAP czuje się zobowiązane poinformować Volvo, że konieczne jest baczniejsze zwrócenie uwagi na ten aspekt ochrony. Tylko krytyczne dla głowy dziecka obszary zapewniają "wystarczającą" ochronę. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Foteliki Volvo, tyłem do kierunku jazdy, zostały stabilnie przymocowane dzięki wsparciu o podłogę oraz fotel. Etykieta z instrukcjami mogła by być mimo wszystko bardziej jasna, by odpowiednio zastosować pas. Co więcej, dodatkowy pas może być usunięty, co wg nowych standardów nie powinno być dopuszczalne. Jednak, pomimo tych zastrzeżeń, "dzieci" były chronione efektywnie. |
|
1,5 - letniego | Volvo manufactured CRS tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Volvo manufactured CRStyłem do kierunku jazdy |