Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | sedan |
Masa | 1370 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
System zabezpieczeń wypadł dobrze, chociaż obciążenie klatki piersiowej było nieco za wysokie. Również kolana kierowcy narażone są na obrażenia ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Konstrukcja okazała się mocna, tylko niewielkie zniekształcenie wokół progu, przedniego panelu i podłogi. Tylne pasy 3-pktowe, a wszystkie w aucie wyposażone w inteligentny system przypominania o zapięciu.
Ochrona boczna robi wrażenie. Boczna wbudowana poduszka powietrzna na tułów oraz miednicę i poduszka osłaniająca głowę spisuje się świetnie, ta ostatnia chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 13 pkt (81%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 3 pkt (100%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 18 pkt (64%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 48 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
S40 zdobył punkty za amortyzację oferowaną przez krawędź przednią, co dość niezwykłe. Równie dobrze wypadły krytyczne dla głowy dziecka i dorosłego obszary maski. Gorzej jeśli chodzi o zderzak. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
"Dzieci" umieszczono w fotelikach tyłem do kierunku jazdy Volvo, przymocowanych przy użyciu pasów. Każdy posiadał również wspornik i dodatkowy pas. Młodzi pasażerowie byli dobrze chronieni w trakcie zderzenia bocznego. Podczas czołowego, klatka piersiowa starszego i szyja młodszego były obciążone powyżej normy. Rysunek ostrzegawczy umieszczono na końcu przedniego panelu. Poniżej również etykieta w 3 językach. Jednak w żadnym przypadku nie były one trwałe, chociaż ostrzegały przed ryzykiem poważnych obrażeń czy śmierci w razie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki powietrznej. |
|
1,5 - letniego | Volvo manufactured CRS tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Volvo manufactured CRStyłem do kierunku jazdy |