Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1231 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Przedni panel został wgnieciony tylko o 48 mm, a kabina pasażerska pozostała stabilna. Drzwi kierowcy zostały znacznie uszkodzone i wymagały dużej siły by je otworzyć, lepiej w przypadku drzwi kierowcy. Kierownica przesunęła się w tył o 59 mm oraz w dół o 15 mm. Podłoga została poważnie uszkodzona, a pedał hamulcowy przesunięty w tył o 164 mm. Ochrona szyi i głowy dosyć dobra, a kontakt głowy z poduszką powietrzną stabilny. Marginalne zabezpieczenie klatki piersiowej, a lewe kolano kierowcy uderzyło o kolumnę sterowniczą. Uda i miednica dobrze chronione. W przypadku pasażera bezpieczeństwo ogólnie na wysokim poziomie, tylko obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów przekracza dopuszczalne normy. Wyniki nie zostały zmodyfikowane o zanotowane zniszczenia wnętrza auta.
Ochrona głowy kierowcy oceniona na bardzo dobrą. Wbudowana poduszka powietrzna zapewnia osłonę klatki piersiowej, brzucha i miednicy.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 14 pkt (88%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 8 pkt (29%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Wyniki niejednolite. Najlepsze jeśli chodzi o ochronę głowy dziecka, a najsłabsze - nóg oraz głowy dorosłego. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Foteliki tyłem do kierunku jazdy Volvo wymagają dodatkowych wsporników. S40 w przypadku małych dzieci stosuje je dla lepszej stabilności. Tylko małe niedostosowanie fotelików i siedzeń dorosłych nie wpływa negatywnie na poziom ochrony. Zbyt dalekie przednie przesunięcie nie pozwala pozostawić przestrzeni na nogi dzieci i odpowiednie ustawienie przednich foteli. W przypadku 1,5-rocznego dziecka rezultat jest bardzo dobry w czasie zderzenia czołowego, słabiej podczas bocznego. Duży nacisk na klatkę piersiową. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | brak danych |