Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 413 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Test euroncap Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
2149 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
89%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.3 pkt | 92 %

Przedział pasażerski modelu C40 Recharge pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, a C40 Recharge uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Volvo wykazało, że kolana i kości udowe pasażerów o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach będą chronione w podobnym stopniu. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazały, że C40 Recharge byłby agresywnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu, której ochrona była wystarczająca, wszystkie najważniejsze obszary ciała kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu były dobrze chronione. Zarówno w teście uderzenia w barierę boczną, jak i w teście uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Stwierdzono, że kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony) jest odpowiednia. W C40 Recharge zastosowano środek zaradczy, który łagodzi obrażenia pasażerów w takich zderzeniach i który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. C40 Recharge jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i zderzenia z boczną barierą ochronną, ochrona wszystkich istotnych obszarów ciała została oceniona jako dobra, zarówno dla 6-letnich, jak i 10-letnich manekinów, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, do których przystosowany jest samochód, mogą być prawidłowo zamontowane i umieszczone.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Volvo KidFix SL
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.9 pkt | 70 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub odpowiednia. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, ale ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była zróżnicowana, z obszarami o dobrej i słabej skuteczności. C40 Recharge jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych system działał odpowiednio. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
13,5 pkt
Głowa
15,7 pkt
Miednica
2,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
24,4 pkt
AEB Pieszy
6,0pkt
AEB Rowerzysta
7,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14.2 pkt | 89 %

C40 Recharge jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System wspomagania prędkości łączy informacje z kamery z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych krytycznych sytuacjach interweniuje bardziej agresywnie.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
4,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
5,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Safety Assistance
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry