Przedział pasażerski modelu C40 Recharge pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla kierowcy, jak i pasażera siedzącego z przodu, a C40 Recharge uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Volvo wykazało, że kolana i kości udowe pasażerów o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach będą chronione w podobnym stopniu. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście wykazały, że C40 Recharge byłby agresywnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. Z wyjątkiem klatki piersiowej pasażera siedzącego z tyłu, której ochrona była wystarczająca, wszystkie najważniejsze obszary ciała kierowcy i pasażera siedzącego z tyłu były dobrze chronione. Zarówno w teście uderzenia w barierę boczną, jak i w teście uderzenia w słup, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Stwierdzono, że kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało zostaje odrzucone na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony) jest odpowiednia. W C40 Recharge zastosowano środek zaradczy, który łagodzi obrażenia pasażerów w takich zderzeniach i który dobrze wypadł w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. C40 Recharge jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i zderzenia z boczną barierą ochronną, ochrona wszystkich istotnych obszarów ciała została oceniona jako dobra, zarówno dla 6-letnich, jak i 10-letnich manekinów, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, do których przystosowany jest samochód, mogą być prawidłowo zamontowane i umieszczone.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była w przeważającej mierze dobra lub odpowiednia. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, ale ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była zróżnicowana, z obszarami o dobrej i słabej skuteczności. C40 Recharge jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych system działał odpowiednio. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.
C40 Recharge jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System wspomagania prędkości łączy informacje z kamery z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych krytycznych sytuacjach interweniuje bardziej agresywnie.