Volvo C30 był oryginalnie oceniany przez Euro NCAP w roku 2007. Test ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa przeprowadzono by ulepszyć poprzednie wyniki i przedstawić wg nowego schematu z 2009. Brak zmian w specyfikacji oraz wyposażeniu auta od 2007 roku. Kierownica przesunęła się do przodu, w trakcie zderzenia, stwarzając dodatkową przestrzeń dla lepszej ochrony pieszego. Maksimum punktów za ochronę kierowcy na podstawie pomiarów obciążenia. Auto straciło jednak punkty za twarde elementy deski rozdzielczej, które grożą obrażeniami kolan i ud pasażerów innych rozmiarów. Volvo otrzymało komplet punktów za wyniki pomiarów obciążenia manekina w czasie testu zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem. Jednak, podczas bocznego, poduszka powietrzna nie rozwinęła się w pełni z powodu fotelika, umieszczonego na tylnym siedzeniu. W trakcie zderzenia ze słupem ochrona klatki piersiowej, na podstawie pomiarów obciążenia, była 'marginalna'. Przednie fotele i zagłówki zapewniły wysoki poziom bezpieczeństwa szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia od tyłu i otrzymały 'dobrą' notę.
C30 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę 1,5-rocznego dziecka w trakcie testów dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Volvo oferuje również, jako wyposażenie dodatkowe, przycisk on/off. Jednak system nie zapewnia jasnej informacji o statusie poduszki. Również obecność mocowań górnych oraz ISOFIX nie zostały odpowiednio oznaczone.
Zarówno przednia krawędź jak i maska nie uzyskały punktów za ochronę nóg pieszego. Zabezpieczenie uderzenia głowy dorosłego ze strony maski, zostało ocenione na "bardzo słabe". Amortyzacja oferowana przez zderzak - "wystarczająca".
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera.