Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW up! 1.0, LHD

VW up! 1.0, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
855 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę pasażera. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony innym pasażerom. W teście bariery bocznej ochrona większości regionów ciała była dobra. W cięższym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej kierowcy oceniona została jako marginalna. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,1pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Na podstawie sztucznych wczytywań model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 3-letniego, podczas testów dynamicznych. W testach wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była dobra. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co umożliwia ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera nie jest wystarczająca, za co system nie został nagrodzony. Etykiety umieszczone w pojeździe informują o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dal dziecka, w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 plus Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
11,1pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1 ISOFIX
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

17 pkt | 46 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Natomiast frontowa krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, oferowana ochrona była oceniona jako słaba w większości testowanych obszarów. W obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała kiepską ochronę. W przypadku miejsc mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej, maska oferowała dobrą ochronę, miejscami słabą.

Głowa
11,7 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
4,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardem w większość krajów europejskich. System przypomnienia o zapięciu pasów jest typowy dla kierowcy, pasażera oraz tylnych siedzeń. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny dla modelu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia