Przedział pasażerski Touarega pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Na podstawie wyników ściskania, ochrona klatki piersiowej manekina kierowcy została oceniona jako mierna. Ściśnięcie klatki piersiowej manekina kierowcy oraz pasażera skutkowało mierną ocena ochrony tego obszaru ciała w próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, wszystkie pozostałe obszary były chronione dobrze lub wystarczająco. W próbie bocznego zderzenia z barierą, Touareg zdobył maksymalną ilość punktów, z dobrą ochroną wszystkich obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, bazując na odczytach odkształcenia żeber manekina. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę karku przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB) wykazał się dobrą skutecznością w próbach działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, wszystkie krytyczne obszary ciała były dobrze lub wystarczająco chronione. W próbie bocznego zderzenia z słupem, wszystkie obszary ciała były dobrze chronione. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Touareg jest zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Touareg posiada podnoszoną maskę dla zapewnienie dodatkowej ochrony pieszego. Czujniki umieszczone z przodu samochodu wykrywają kiedy pieszy zostanie potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, aby zapewnić większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. VW pokazał, że system działał pewnie i zdecydowanie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w zakresie różnych prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w podniesionej pozycji. Ochrona głowa była prawie wyłącznie dobra lub wystarczająca. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach - została przyznana maksymalna ilość punktów. Natomiast ochrona obszaru miednicy była bardo słaba w prawie wszystkich obszarach. System AEB potrafi wykrywać szczególnie narażonych użytkowników drogi takich jak rowerzyści i piesi. Próby systemu wykazały jego dobre lub wystarczające działanie.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy prędkościach pozamiejskich. Touareg posiada przypomnienie o pasch bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń. System asystenta prędkości, który składa się z systemu rozpoznawania ograniczeń prędkości oraz limitera prędkości, został oceniony jako wystarczający. Asystent pasa ruchu pomaga kierowcy utrzymać samochód na pasie ruchu, ale może również interweniować w sytuacjach zagrożenia.