Przedział pasażerski Tiguana pozostał stabilny w czasie testu zderzenia czołowego. Odczyty z czujników wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach i siedzących na różnych pozycjach. W teście zderzenia pełną szerokością w sztywną barierą, ochrona kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i była dobra dla tylnego pasażera z wyjątkiem piersi, których ochrona była marginalna. Zarówno w teście zderzenia bocznego słabszego i mocniejszego Tiguan zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała manekina. Testy na przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. A geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała, że pasażerowie będą również dobrze chronione na tych pozycjach. Tiguan ma autonomiczny system hamowania awaryjnego jako standard i testy wykazały, że jest dobry w unikaniu lub ograniczaniu wypadków przy niskiej prędkości, kiedy często dochodzi do urazów kręgów szyjnych.
W testach zderzeń o bariery przednie i boczne oba manekiny były właściwie powstrzymane. W teście zderzeń o bariery boczne, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla manekinów dzieci 6 i 10 letnich. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić zainstalowanie fotelika na siedzeniu pasażera tyłem do kierunku jazdy. Informacje dotyczące statusu poduszki powietrznej są przekazywane kierowcy w sposób czytelny, i system został nagrodzony.
Tiguan ma tzw. aktywną maskę. Czujniki w zderzaku reagują na zderzenie z pieszym i uruchamiają siłowniki podnoszenia pokrywy, aby zapewnić większą przestrzeń do sztywnych elementów silnika. VW wykazał, że system wykrył przeszkodę w szerokim zakresie prędkości. Wyniki badań były prawie wyłącznie dobre lub wystarczające. Zderzak pokazał dobre wyniki we wszystkich miejscach testowych i zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszych. Jednak obszar miednicy nie był dobrze zabezpieczony, ze słabymi wynikami w prawie wszystkich miejscach testowych. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi i ta funkcja otrzymała dobre wyniki w testach Euro NCAP.
Testy autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy dużych prędkościach wykazały dobrą wydajność, wpływy w większości przypadków są unikane lub ograniczane. Tiguan ma w standardzie system przypomnienia pasów dla przednich i tylnych siedzeń, a także system asystenta pasa ruchu, który pomaga skorygować odchylenie, gdy samochód dryfuje na pasie. System Asystenta Prędkości jest również dostępny, ale jako że to jest opcja, nie został uwzględniony w tej ocenie.