Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. VW uczynił wiele poprawek by usunąć niebezpieczeństwo obrażeń kolan i ud kierowcy ze strony zapłonu oraz kolumny sterowniczej. Tiguan uzyskał komplet punktów za zderzenie boczne, ale ochrona klatki piersiowej oceniona została na 'marginalną' w teście zderzenia ze słupem. Fotel i zagłówek zapewniają wystarczające zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.
Na podstawie pomiarów obciążenia w czasie testów dynamicznych, Tiguan zdobył komplet punktów za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwie w/w umieszczania fotelika, bez dezaktywacji poduszki, jest nieklarowna i nietrwała. Również obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona.
Zderzak uzyskał komplet punktów za ochronę nóg przechodnia. Jednak krawędź przednia zapewnia bezpieczeństwo na niskim poziomie - 'bardzo słaba' ocena.
ESC jest standardowym wyposażeniem Tiguana, podobnie system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera.