Przedział pasażerski T-Cross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała oraz co najmniej wystarczająca dla tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i T-Cross zdobył maksymalną ilość punktów w obu próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina dziecka 10-cio letniego wykazały mierną ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których T-Cross jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na powierzchni maski. Dobra ochrona została zapewniona dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. T-Cross posiada system AEB, który jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi tak samo jak innych pojazdów. Odnotowane zostały dobre rezultaty w próbach wykrywania pieszego i rowerzysty, z uniknięciem lub złagodzeniem zderzenia w większości scenariuszy testu.
T-Cross posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem, tak samo jak asystent pasa ruchu, który pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach.