Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 111 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW T-Cross 1.0 petrol 'Life', LHD

 VW T-Cross 1.0 petrol 'Life', LHD
2019
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1204 kg
Wynik testu
97%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
81%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.9 pkt | 97 %

Przedział pasażerski T-Cross pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona manekina kierowcy była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała oraz co najmniej wystarczająca dla tylnego pasażera. Zarówno w próbie bocznego zderzenia z barierą jak i w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i T-Cross zdobył maksymalną ilość punktów w obu próbach. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
7,3pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
AEB Miasto
4,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.4 pkt | 86 %

W próbie zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina dziecka 10-cio letniego wykazały mierną ochronę tej części ciała. W pozostałych przypadkach ochrona była dobra lub wystarczająca dla obu manekinów. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których T-Cross jest zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
22,4pkt

Uderzenie z przodu
14,4 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax-R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Booster cushion
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38.9 pkt | 81 %

Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na powierzchni maski. Dobra ochrona została zapewniona dla nóg pieszego, ale ochrona miednicy była zróżnicowana. T-Cross posiada system AEB, który jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi tak samo jak innych pojazdów. Odnotowane zostały dobre rezultaty w próbach wykrywania pieszego i rowerzysty, z uniknięciem lub złagodzeniem zderzenia w większości scenariuszy testu.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,6 pkt
Głowa
16,7 pkt
Miednica
4,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.4 pkt | 80 %

T-Cross posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jako standardowe wyposażenie dla przednich i tylnych miejsc. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest standardowym wyposażeniem, tak samo jak asystent pasa ruchu, który pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu i może również interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry