Przedział pasażerski VW Sharan pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan oraz ud kierowcy jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia czołowego ze sztywną barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla kierowcy. Dla pasażera z tyłu, testy wykazały marginalny poziom ochrony klatki piersiowej. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Dzięki czemu Sharan zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca, a ochrona pozostałych krytycznych obszarów ciała była dobra. Jednakże podczas testu, drzwi boczne oderwały się, wynikiem czego pasażer może wypaść z pojazdu ? do wyniku została doliczona kara. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, wykazała marginalną ochronę odcinka szyjnego. Sharan posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który działa przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego.
Zintegrowane foteliki są dostępne jako opcja na siedzeniach drugiego rzędu. Zostały one wykorzystane w testach zderzeniowych. W próbie zderzenia czołowego, ochrona szyi i klatki piersiowej 10-cio letniego manekina została oceniona jako marginalna. Ochrona 6-cio letniego manekina była dobra. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra dla obu manekinów. Wszystkie siedzenia w drugim i trzecim rzędzie są kompatybilne z systemem ISOFIX/i-Size. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Oznaczenia na przełączniku nie są jednak zbytnio zrozumiałe, przez co system nie został dodatkowo nagrodzony. Podczas testu, wyłączenie przedniej poduszki powietrznej nie powiodło się, w związku z czym montaż został uznany za niemożliwy. W pozostałych przypadkach wszystkie typy fotelików, do których Sharan został zaprojektowany, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na podszybiu i przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak rowerzyści, tak samo jak innych pojazdów. System wykazał się dobrą skutecznością działania.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu ? interweniuje w sytuacjach krytycznych. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.