Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Jednak pomiary obciążenia wykazały, że głowa kierowcy pomimo ochrony poduszki powietrznej miała kontakt z kierownicą, auto straciło część punktów. Pomiary pokazały ponadto dobre zabezpieczenie kolan, ud oraz miednicy kierowcy oraz pasażera. VW był w stanie udowodnić, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego była wystarczająca oraz 'dobra' podczas bardziej poważnego zderzenia ze słupem. Zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas zderzenia od tyłu również 'dobre'.
VW ostatnio wprowadził poprawki do fotelika Bobsy G0/1 ISOFIX i przystosował Bobsy G1 ISOFIX do stosowania w Scirocco. Testy Euro NCAP przeprowadzono z użyciem nowych fotelików i komentarz oraz ocena nie odnoszą się do poprzednich wersji. Przednie przesunięcie głowy 3-latka umieszczonego w foteliku przodem do kierunku jazdy nie było nadmierne. W przypadku obu dzieci boki fotelików spisały się dobrze w czasie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest zupełnie jasna. Słabe oznaczenia nie odpowiednio ostrzegają o niebezpieczeństwie używania fotelika na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki.
Zderzak i przednia krawędź otrzymały maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Maska zapewnia marginalną amortyzację w większości krytycznych dla głowy dziecka obszarów i 'bardzo słabą' w przypadków głowy dorosłego.
ESC jest standardowym wyposażeniem Scirocco w Europie. Auto posiada również system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa kierowcy oraz przedniego pasażera.