Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Polo 1.2 Trendline, LHD

VW Polo 1.2 Trendline, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1035 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
41%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 90 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę pasażera. W przypadku kierowcy kolumna kierownicza była jedynym sztywnym elementem, stanowiącym zagrożenie bezpieczeństwa ud. Auto straciło część punktu za ochronę klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego, ocena 'marginalna', jeśli chodzi o ten obszar, za test zderzenia ze słupem. Również 'marginalne' zabezpieczenie przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
15,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 86 %

Tylko na podstawie pomiarów obciążenia manekinów, VW zdobył komplet punktów za ochronę obu dzieci. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu, jednak jej status nie jest dokładnie oznaczony. O niebezpieczeństwie takiego umieszczania fotelika bez wcześniejszej dezaktywacji poduszki informuje trwale przymocowana etykieta.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 41 %

Zderzak zapewnia w przeważającej mierze dobrą ochronę nóg pieszego, chociaż sztywne pola na krańcach zostały 'słabo' ocenione. Krawędź przednia uzyskała słabszy wynik - tylko 'marginalnie' w większości testowanych obszarów. Centralna część maski wypadła dużo lepiej - dobre zabezpieczenie głowy dziecka, słabiej wzdłuż krańców maski. Niestety również 'słabo' w przypadku ochrony głowy dorosłego pieszego.

Głowa
8,5 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

System przypominający o zapięciu przednich pasów montowany jest w standardzie, natomiast system stabilizacji pojazdu (ESC) jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe, tylko w niektórych wersjach jako standardowe. Aby zabezpieczenie to zostało uwzględnione przez Euro NCAP w końcowej ocenie musi być dostępne jako standardowe we wszystkich sprzedawanych autach.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę