Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ochronę pasażera. W przypadku kierowcy kolumna kierownicza była jedynym sztywnym elementem, stanowiącym zagrożenie bezpieczeństwa ud. Auto straciło część punktu za ochronę klatki piersiowej w czasie zderzenia bocznego, ocena 'marginalna', jeśli chodzi o ten obszar, za test zderzenia ze słupem. Również 'marginalne' zabezpieczenie przed urazami szyjnego odcinka kręgosłupa.
Tylko na podstawie pomiarów obciążenia manekinów, VW zdobył komplet punktów za ochronę obu dzieci. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu, jednak jej status nie jest dokładnie oznaczony. O niebezpieczeństwie takiego umieszczania fotelika bez wcześniejszej dezaktywacji poduszki informuje trwale przymocowana etykieta.
Zderzak zapewnia w przeważającej mierze dobrą ochronę nóg pieszego, chociaż sztywne pola na krańcach zostały 'słabo' ocenione. Krawędź przednia uzyskała słabszy wynik - tylko 'marginalnie' w większości testowanych obszarów. Centralna część maski wypadła dużo lepiej - dobre zabezpieczenie głowy dziecka, słabiej wzdłuż krańców maski. Niestety również 'słabo' w przypadku ochrony głowy dorosłego pieszego.
System przypominający o zapięciu przednich pasów montowany jest w standardzie, natomiast system stabilizacji pojazdu (ESC) jest dostępny jako wyposażenie dodatkowe, tylko w niektórych wersjach jako standardowe. Aby zabezpieczenie to zostało uwzględnione przez Euro NCAP w końcowej ocenie musi być dostępne jako standardowe we wszystkich sprzedawanych autach.