Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 111 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Polo, 1.0 TSI 'Life', LHD

VW Polo, 1.0 TSI 'Life', LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
1158 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.9 pkt | 94 %

Przedział pasażerski Polo pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Volkswagen wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o zróżnicowanej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka zderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazała, że Polo byłoby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery o pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. Zarówno w zarówno w teście z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony pojazdu) była odpowiednia. Polo posiada rozwiązane mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach. W teście przeprowadzonym przez Euro NCAP rozwiązanie to wypadło dobrze. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę w przypadku zderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed uderzeniami bocznymi. Polo jest wyposażone w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
14,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,1 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,7pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39.5 pkt | 80 %

W teście uderzenia czołowego pomiary manekina wykazały marginalną ochronę głowy i klatki piersiowej 10-letniego manekina oraz odpowiednią ochronę głowy i szyi 6-letniego manekina. W teście bocznego z barierą, , na podstawie zmierzonych wartości przyspieszenia, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić użycie w tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i w związku z tym system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których Polo zostało zaprojektowane, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.

Bazowa ocena auta
19,5pkt

Uderzenie z przodu
12,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
7,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Volkswagen Isofit G2-3
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Volkswagen Isofit G2-3
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

38 pkt | 70 %

Ochrona głowy uderzonego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, przy czym odnotowano kilka słabych wyników na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była również dobra na przeważającej części szerokości samochodu. Standardowy system autonomicznego hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć zarówno niechronionych użytkowników dróg, jak i inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system ten działał odpowiednio; w wielu scenariuszach udało się uniknąć kolizji lub złagodzić ich skutki.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
10,4 pkt
Głowa
15,9 pkt
Miednica
5,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
27,5 pkt
AEB Pieszy
5,6pkt
AEB Rowerzysta
4,8 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

11.4 pkt | 70 %

W testach reakcji na inne pojazdy autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. Standardowo montowany jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem dla wszystkich miejsc siedzących.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
3,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry