Przedział pasażerski Polo pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Volkswagen wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o zróżnicowanej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Analiza opóźnienia wózka zderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazała, że Polo byłoby umiarkowanie łagodnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście z użyciem sztywnej bariery o pełnej szerokości zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy, jak i pasażera siedzącego z tyłu. Zarówno w zarówno w teście z barierą boczną, jak i w bardziej dotkliwym teście uderzenia w słupek boczny, ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu w przypadku uderzenia z dalszej strony pojazdu) była odpowiednia. Polo posiada rozwiązane mające na celu złagodzenie obrażeń ciała pasażerów w takich zderzeniach. W teście przeprowadzonym przez Euro NCAP rozwiązanie to wypadło dobrze. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę w przypadku zderzenia w tył pojazdu. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed uderzeniami bocznymi. Polo jest wyposażone w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
W teście uderzenia czołowego pomiary manekina wykazały marginalną ochronę głowy i klatki piersiowej 10-letniego manekina oraz odpowiednią ochronę głowy i szyi 6-letniego manekina. W teście bocznego z barierą, , na podstawie zmierzonych wartości przyspieszenia, ochrona głowy 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić użycie w tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźne informacje o stanie poduszki powietrznej i w związku z tym system został doceniony. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których Polo zostało zaprojektowane, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Ochrona głowy uderzonego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, przy czym odnotowano kilka słabych wyników na słupkach szyby przedniej. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była również dobra na przeważającej części szerokości samochodu. Standardowy system autonomicznego hamowania awaryjnego jest w stanie wykryć zarówno niechronionych użytkowników dróg, jak i inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system ten działał odpowiednio; w wielu scenariuszach udało się uniknąć kolizji lub złagodzić ich skutki.
W testach reakcji na inne pojazdy autonomiczny system hamowania awaryjnego działał prawidłowo. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy, jeśli samochód zjeżdża z pasa ruchu, a także może interweniować bardziej agresywnie w krytycznych sytuacjach. Standardowo montowany jest ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę. Przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardem dla wszystkich miejsc siedzących.