Przedział pasażerski Polo pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Polo zdobyło maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Polo w standardzie posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
Ochrona obu manekinów była dobra z wyjątkiem szyi, którą oceniona jako wystarczająca dla 6-letniego manekina i jako mierną dla manekina 10-letniego. W próbie bocznego zderzenia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Polo jest zaprojektowane, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma słabszymi wynikami odnotowanymi w okolicach podszybia oraz wzdłuż przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, natomiast ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach wykrywania pieszego, unikając lub łagodząc większość kolizji.
Polo posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, sterowany manualnie ogranicznik prędkości i autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Próby systemu AEB przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem wielkości kolizji.