Passat został odnowiony w 2010. Strukturalnie i wewnętrznie nowe auto jest identyczne jak to testowane w 2005 roku, więc wyniki zderzenia czołowego oraz bocznych zostały zaczerpnięte z tamtych testów. Przeprowadzono nowy test ochrony przechodnia z powodu delikatnych modyfikacji przedniej części auta. Dodano również test ochrony szyjnego odcinka kręgosłupa. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, jednak kolumna kierownicza stanowi ryzyko obrażeń pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Ostatecznie ochronę tego obszaru oceniono na wystarczającą. Auto otrzymało komplet punktów za test zderzenia bocznego, zapewnia dobrą ochronę wszystkich obszarów ciała. Jeśli chodzi o bardziej poważne zderzenie ze słupem, ochrona głowy i miednicy była dobra, a klatki piersiowej i brzucha - wystarczająca. Również dobre zabezpieczenie ze strony fotela i zagłówka w przypadku zagrożenia urazu szyjnego odcinka kręgosłupa w czasie kolizji tyłem.
Głowa manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie przesunęła się nadmiernie w czasie zderzenia czołowego. Pomiary nacisku na klatkę piersiową manekina wskazują na wystarczającą ochronę tego obszaru, dobrą - w przypadku głowy. Jeśli chodzi o zderzenie boczne - oba manekiny były prawidłowo chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Etykieta na osłonie przeciwsłonecznej wyraźnie ostrzega przed montażem fotelika przy aktywnej poduszce.
Przeprowadzono nowe testy ochrony przechodnia, inne niż te z 2005 roku. Ochrona nóg pieszego ze strony zderzaka była przeważnie dobra. Jednak przednia krawędź wypadła bardzo słabo i nie otrzymała ani jednego punktu. W przypadku większości krytycznych dla głowy dziecka pól maski, zapewnia ona dobrą amortyzację. Jednak przeważnie bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę głowy dorosłego.
Passat jest standardowo wyposażony w ESC we wszystkich wersjach. Podobnie jeśli chodzi o system przypominający o zapięciu przednich pasów.