Przedział pasażerski Multivana pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Z wyjątkiem podudzia kierowcy, którego ochrona została oceniona jako wystarczająca, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera siedzącego z przodu. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że Multivan byłby trudnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście ze sztywną barierą o pełnej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Zarówno w teście z użyciem bocznej bariery jak i w bardziej wymagającym teście uderzenia w słup, odczyty z manekina wskazywały na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Kontrola pojazdu poddanego testowi uderzenia w słup ujawniła jednak, że jeden z klipsów mocujących boczną kurtynową poduszkę powietrzną do relingu dachowego odczepił się. Za to niepożądane zachowanie, zarówno w teście z wykorzystaniem tyczki, jak i w teście zderzenia z barierą boczną, w którym poduszka powietrzna również odgrywa kluczową rolę, przyznano punkty za ochronę głowy. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest przerzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Multivan jest wyposażony w środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i wypadł dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego. Multivan jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.
Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla 6-letniego, jak i 10-letniego manekina, i w tej części oceny uzyskano maksymalną liczbę punktów. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których przeznaczony jest samochód, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.
Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była zróżnicowana, z obszarami o dobrej i słabej skuteczności. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych, ale ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. Multivan jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników drogi, jak również na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system działał odpowiednio, w wielu przypadkach udawało się uniknąć zderzenia.
Multivan jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System wspomagania prędkości łączy informacje z kamery z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.