Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 132 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Multivan eHybrid, LHD

VW Multivan eHybrid, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
2050 kg
Wynik testu
90%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
87%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34.2 pkt | 90 %

Przedział pasażerski Multivana pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. Z wyjątkiem podudzia kierowcy, którego ochrona została oceniona jako wystarczająca, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera siedzącego z przodu. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształconej bariery po teście wykazały, że Multivan byłby trudnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście ze sztywną barierą o pełnej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca. Zarówno w teście z użyciem bocznej bariery jak i w bardziej wymagającym teście uderzenia w słup, odczyty z manekina wskazywały na dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Kontrola pojazdu poddanego testowi uderzenia w słup ujawniła jednak, że jeden z klipsów mocujących boczną kurtynową poduszkę powietrzną do relingu dachowego odczepił się. Za to niepożądane zachowanie, zarówno w teście z wykorzystaniem tyczki, jak i w teście zderzenia z barierą boczną, w którym poduszka powietrzna również odgrywa kluczową rolę, przyznano punkty za ochronę głowy. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest przerzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Multivan jest wyposażony w środek zaradczy, który łagodzi skutki takich zderzeń i wypadł dobrze w teście Euro NCAP. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego. Multivan jest wyposażony w zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód jest również wyposażony w system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
13,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
13,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,8pkt
AEB Miasto
2,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i z barierą boczną, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra zarówno dla 6-letniego, jak i 10-letniego manekina, i w tej części oceny uzyskano maksymalną liczbę punktów. Przednią poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, aby umożliwić zamontowanie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje wyraźną informację o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dziecięcych, dla których przeznaczony jest samochód, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Britax R?mer KidFix 2R
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37.3 pkt | 69 %

Ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniana przez maskę była zróżnicowana, z obszarami o dobrej i słabej skuteczności. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych, ale ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była zróżnicowana. Multivan jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników drogi, jak również na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system działał odpowiednio, w wielu przypadkach udawało się uniknąć zderzenia.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
11,7 pkt
Głowa
14,4 pkt
Miednica
5,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
37,3 pkt
AEB Pieszy
5,7pkt
AEB Rowerzysta
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

14.1 pkt | 87 %

Multivan jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. System AEB dobrze sprawdził się w testach reakcji na inne pojazdy, pozwalając uniknąć zderzenia w większości scenariuszy testowych. System wspomagania prędkości łączy informacje z kamery z mapami cyfrowymi w celu identyfikacji lokalnych ograniczeń prędkości i przedstawia te informacje kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeżeli zjeżdża on z pasa ruchu, a w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach interweniuje w sposób bardziej zdecydowany.

Ogranicznik prędkości
2,7 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
4,9 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assist
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry