Podczas testu zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera z przodu. Wykazały również podobny stopień ochrony dla pozostałych pasażerów zajmujących inne miejsca. Tylne napinacze pasów bezpieczeństwa oraz ograniczniki są dostępne jako opcja, jednak podczas przeprowadzanych testów nie były zamontowane w pojeździe. Jetta zdobył maksymalną liczbę punktów za wyniki w teście bariery bocznej. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej na podstawie odczytu ugięcia żeber została oceniona jako marginalna. Siedzenia i zagłówki zapewniają dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie odczytów z manekinów w badaniach dynamicznych, Jetta zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna. Stałe etykiety dostarczają wyraźne ostrzeżenie o niebezpieczeństwie wynikającym z nieprawidłowego ustawienia fotelika przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera.
Zderzak uzyskał maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich obszarach testowych. W obszarach, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka poziom ochrony oceniony jest jako dobry, jednak ochrona oferowana dla głowy dorosłego jest słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności obecnie jest nieobowiązkowa w Bułgarii, Estonii, Litwie i Łotwie. W pozostałej części Europy stanowi element wyposażenia standardowego i spełnia w 95 procentach wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem tylko dla miejsc przednich. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.