Przedział pasażerski VW ID.3 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Ochrona klatki piersiowej została oceniona jako marginalna. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom o zróżnicowanej posturze oraz siedzących w różnych pozycjach Konstrukcja przedniej części ID.3 nie spowodowała nadmiernego odkształcenia w barierze testowej, co wskazuje na dość łagodną strukturę przedniej części pojazdu. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała kierowcy oraz pasażera była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia ze słupem, ochrona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra, za wyjątkiem klatki piersiowej, w przypadku której odczyty kompresji żeber wykazały marginalną ochronę. W ocenie ochrony w przypadku wypadnięcia manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu) w przypadku zderzenia bocznego zostało ocenione jako słabe, pomimo iż pomiary manekina były dobre. ID.3 wyposażony jest w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. System ten podczas testów działał dobrze. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. VW ID.3 posiada w standardowym wyposażeniu autonomiczny system hamowania awaryjnego, który uruchamia hamulce natychmiast po zderzeniu, aby zapobiec skutkom wtórnym kolizji. Samochód posiada również zaawansowany system e-Call, który w razie wypadku automatycznie wysyła wiadomość na adres służb ratowniczych z podaniem lokalizacji pojazdu.
Zarówno w zderzeniu czołowym jak i bocznym zderzeniu z barierą, ochrona wszystkich krytycznych części ciała była dobra. W związku z czym ID.3 otrzymał maksymalną ilość punktów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których ID.3 został zaprojektowany mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra w niektórych miejscach, ale bardzo słaba na przednich słupkach. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, ochrona miednicy również została oceniona jako dobra, dzięki czemu pojazd otrzymał maksymalną liczbę punktów. System AEB jest zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi, rowerzyści, a także inne pojazdy. System wykazał się marginalną skutecznością działania w przypadku pieszych, natomiast rekcja systemu na rowerzystów była odpowiednia. W większości przypadków unikano kolizji lub znacznie ją ograniczano. System nie wykrywa pieszych z tyłu samochodu, w związku z czym nie przeprowadzono testów podczas cofania pojazdu.
System AEB wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na inne pojazdy przy prędkościach pozamiejskich. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardowym wyposażeniem dla przednich i tylnych miejsc. VW ID.3 wyposażony jest również w system monitorowania kierowcy, który dzięki kamerze potrafi określić, czy kierowca jest czujny i skupiony na prowadzeniu pojazdy, czy też jest osłabiony przez zmęczenie lub inne czynniki. System ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia pogorszenia w stylu jazdy. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w sposób bardziej zdecydowany w niektórych krytycznych sytuacjach. Asystent prędkości wykorzystuje kamerę i radar do wykrywania lokalnych ograniczeń prędkości. Informacja o ograniczeniach jest prezentowana kierowcy, pozwalając mu ustawić odpowiednio ogranicznik prędkości.