Przedział dla podróżnych modelu Sportsvan pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowej kierowcy i pasażera. VW wykazał, że taki sam poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich obszarów ciała była dobra i Sportsvan zdobył maksymalną ilość punktów. W cięższym teście słupa bocznego, czujniki na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Fotele i zagłówki, zarówno przednie jak i tylne zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego, spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie sztucznych wczytywań badania dynamicznego, Volswagen zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego. Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony ? czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.
Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. Jednak wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności oraz system przypominający o zapięciu pasów, który obejmuje wszystkie miejsca jest standardowym wyposażeniem modelu. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.Oczekuje się by system ten montowany był we wszystkich modelach, gdyż spełnia wymagania Euro NCAP. Niezależny układ hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. System Inter-Urban, ze względu na fakt, że jest dostępny jako opcja nie podlegał ocenie. System jednak działa sprawnie, spełnia wymogi Euro NCAP.