Podczas zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Wykazały również podobny poziom ochrony dla pozostałych pasażerów zajmujących inne miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów w teście bariery bocznej. Siedzenia i zagłówki zapewniły dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Na podstawie odczytów z manekinów model uzyskał maksymalną liczbę punktów za ochronę zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego w testach zderzeniowych czołowych i bocznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na montaż fotelika tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna, w związku z tym system nie otrzymał nagrody. Stałe etykiety jasno informują o niebezpieczeństwie związanym z nieodpowiednim ustawieniem fotelika w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.
Zderzak i przednia krawędź maski zapewniają ochronę dla nóg pieszego ocenianą jako słabą lub marginalną. W większości obszarów, które mogą zostać uderzone przez głowę dziecka maska zapewnia dobrą ochronę. W obszarach, które mogą zostać uderzone przez głowę osoby dorosłej oferowana ochrona jest słaba.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modeli Golf Cabriolet i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa dostępny jest tylko dla miejsc kierowcy i pasażera z przodu. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.