Golf został pierwotnie oceniony w 2019 roku. Zmodernizowany samochód został ponownie oceniony pod kątem protokołów z 2022 roku, przy czym niektóre testy z 2019 roku zostały przeniesione tam, gdzie miało to zastosowanie. Przedział pasażerski Golfa pozostał stabilny w zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. VW wykazał, że podobny poziom ochrony byłby zapewniony dla pasażerów o różnych posturach i siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna, na podstawie odczytów manekina dotyczących jej ściśnięcia. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas badania oraz analiza odkształconej bariery po badaniu wykazały, że Golf byłby agresywnym partnerem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia ze sztywną barierą na całej szerokości ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z tyłu. W teście uderzenia w barierę boczną ochrona wszystkich krytycznych obszarów nadwozia była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W przypadku poważniejszego uderzenia w słupek boczny ochrona klatki piersiowej była marginalna, ale ochrona innych krytycznych obszarów ciała była dobra. Kontrola ekskursji (stopień, w jakim ciało jest wyrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) została uznana za odpowiednią. W Golfie zastosowano środek zaradczy, który łagodzi obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. W teście Euro NCAP system ten wypadł dobrze, zapewniając dobrą ochronę głów pasażerów. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wskazała na dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Golf posiada zaawansowany system eCall, który alarmuje służby ratunkowe w przypadku kolizji. Samochód posiada również system, który po uderzeniu uruchamia hamulce, aby uniknąć wtórnych kolizji.
Z wyjątkiem szyi 10-letniego manekina w zderzeniu czołowym, odczyty manekinów wskazały na dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu dziecięcych manekinów. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może zostać wyłączona, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu siedzącym fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Status poduszki powietrznej jest wyraźnie sygnalizowany kierowcy, a system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których zaprojektowano Golfa, mogły być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Maska zapewniała przeważnie dobrą lub odpowiednią ochronę głowy uderzonego pieszego. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszego również ochrona okolicy miednicy była dobra we wszystkich miejscach testowych. System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) w Golfie może reagować na niechronionych użytkowników dróg, a także na inne pojazdy. W testach reakcji na pieszych i rowerzystów system wypadł dobrze, w większości scenariuszy udało się uniknąć kolizji.
System autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) Golfa dobrze wypadł w testach jego reakcji na inne pojazdy. System przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa jest standardowo montowany na przednich i tylnych siedzeniach, a samochód posiada system wykrywający zmęczenie kierowcy. System wspomagania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu w przypadku znoszenia go z pasa ruchu, a także interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach. Standardowym wyposażeniem jest konfigurowany przez kierowcę ogranicznik prędkości.