Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a panel przedniej szyby przesunął się mniej niż o 10 mm. Ochrona pasażera oceniona na 'dobrą'. Poduszka powietrzna dobrze chroni kolana i uda kierowcy. VW wykazał, że zapewnia ona bezpieczeństwo pasażerom różnych rozmiarów w różnych pozycjach. Auto straciło część punktu za test zderzenia bocznego - słabsza ochrona klatki piersiowej. Od wprowadzenia nowego systemu ratingu NCAP, VW zwiększył dostępność bocznych poduszek powietrznych - montowane są we wszystkich autach. 'Dobry' wynik zabezpieczenia szyjnego odcinka kręgosłupa przed urazami.
Na podstawie pomiarów obciążenia, Golf zdobył komplet punktów za ochronę dzieci. Auto straciło punkty za nietrwałe etykiety (bez informacji tekstowych) ostrzegające przed niebezpieczeństwem montowania fotelika tyłem na przednim siedzeniu bez dezaktywacji poduszki powietrznej. Również informacja o statusie poduszki nie jest jasna. Plusem jest dobrze oznaczona obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach.
Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego, również krawędź przednia na dobrym poziomie. Amortyzacja krytycznych dla głowy dziecka obszarów w przeważającej mierze 'dobra', słabiej w przypadku dorosłego.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu. Golf posiada także system przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pasażera.