Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 111 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap VW Arteon 2.0 TDI 110kW

VW Arteon 2.0 TDI 110kW
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1625 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
85%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.8 pkt | 96 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volkswagen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była wystarczająca dla klatki piersiowej tylnego pasażera, ale poza tym była dobra dla wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Arteon zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała jako dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała również dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Badania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego Arteona wykazały jego dobre działanie przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.

Uderzenie przodem
7,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,3pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była oceniona jako dobra lub mierna. Dla manekina 6-letniego, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała jako dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika na tym miejscu w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Arteon jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
23,0pkt

Uderzenie z przodu
15,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Britax Romer Kidfix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

36.1 pkt | 85 %

Arteon posiada "aktywna maskę". Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. VW pokazał, że system działa solidnie przy zróżnicowanej posturze pieszego i w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg potrąconego pieszego, ochrona obszaru miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamownia awaryjnego potrafi wykrywać pieszych tak samo jak inne pojazdy i wypadł dobrze w próbach działania w testach Euro NCAP.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,1 pkt
Głowa
19,0 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 82 %

Badania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji lub zmniejszeniem jej skutków we wszystkich scenariuszach testu. Samochód posiada sterowany manualnie ogranicznik prędkości i system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń.

Ogranicznik prędkości
1,5 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry