Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego z odkształcalną barierą. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Volkswagen pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnej posturze , siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona była wystarczająca dla klatki piersiowej tylnego pasażera, ale poza tym była dobra dla wszystkich pozostałych krytycznych obszarów ciała kierowcy i pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, dobra ochrona była zapewniona dla wszystkich krytycznych obszarów ciała i Arteon zdobył maksymalną ilość punktów. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako wystarczająca, a pozostałych obszarów ciała jako dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń wskazała również dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Badania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego Arteona wykazały jego dobre działanie przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, z uniknięciem kolizji przy wszystkich sprawdzanych prędkościach.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona manekina 10-letniego była oceniona jako dobra lub mierna. Dla manekina 6-letniego, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako mierna, a pozostałych krytycznych obszarów ciała jako dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona obu manekinów była dobra. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie fotelika na tym miejscu w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelną informację dotyczącą stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których Arteon jest zaprojektowany mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Arteon posiada "aktywna maskę". Czujniki w zderzaku wykrywają kiedy pieszy został potrącony, a siłowniki podnoszą maskę, zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. VW pokazał, że system działa solidnie przy zróżnicowanej posturze pieszego i w szerokim zakresie prędkości, więc samochód został przetestowany z maską w roboczym (podniesionym) położeniu. Ochrona była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg potrąconego pieszego, ochrona obszaru miednicy była również dobra. Autonomiczny system hamownia awaryjnego potrafi wykrywać pieszych tak samo jak inne pojazdy i wypadł dobrze w próbach działania w testach Euro NCAP.
Badania autonomicznego systemu hamowania awaryjnego przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobre działanie, z uniknięciem kolizji lub zmniejszeniem jej skutków we wszystkich scenariuszach testu. Samochód posiada sterowany manualnie ogranicznik prędkości i system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest standardem dla przednich i tylnich siedzeń.