Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan i ud przednich pasażerów. VW udowodnił również, że zapewnia również wysoki poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Amarok zdobył komplet punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, nacisk na klatkę piersiową manekina wpłynął na słabą ocenę ochrony kierowcy. Model został również ukarany za zbyt duży transfer sił w nieodpowiedni sposób na ciało pasażera, za to również obniżono ocenę zabezpieczenia klatki piersiowej. Ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa została oceniona na marginalną.
Podczas zderzenia czołowego, przednie przesunięcie manekina 3-latka nie było nadmierne, chociaż pionowe przesunięcie było większe niż rekomendowane normy. Oba manekiny były prawidłowo chronione przez boki fotelików w trakcie zderzenia bocznego. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzegająca przed montażem fotelika tyłem przy aktywnej poduszce była niejasna i źle umieszczona.
Zderzak oferuje dobrą ochronę nóg pieszego i zdobył komplet punktów, natomiast przednia krawędź maski wypadła bardzo słabo. Maska spisała się w przeważającej mierze dobrze w przypadku krytycznych dla głowy dorosłego obszarów, ale bardzo słabo jeśli chodzi o głowę dziecka.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji, podobnie system przypominający o zapięciu pasa kierowcy.