Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Touareg 2004

Niesamowicie mocna konstrukcja Touareg´a zapewnia bardzo dobrą ochronę oraz pozwoliła na zdobycie 5 gwiazdek. Euro NCAP zezwoliło na powtórny test zderzenia ze słupem po poprawkach poduszki powietrznej. System zabezpieczeń zawiera dwustopniowe poduszki, pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz boczne wbudowane poduszki powietrze, chroniące tułów i głowę. Ochrona dziecka bardzo dobra, słabiej jeśli chodzi o pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie terenowy
Masa 2254 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja doznała niewielkiego zniekształcenia. Dwustopniowe poduszki oraz napinacze wraz z ogranicznikami napięcia pasów dobrze kontrolują przednie przesunięcie i redukują nacisk na klatkę piersiową oraz kolana kierowcy i pasażera. Podłoga została zniszczona w minimalnym stopniu. Jednak kierowca ryzykuje obrażenia kolan z powodu twardych elementów poniżej deski rozdzielczej.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony zawiera boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, ta chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Touareg uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i test zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 7 pkt (25%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Ocena dużo niższa niż w przypadku w/w. Przód oferuje pewną amortyzację krytycznych dla głowy dorosłego obszarów. Jednak jeśli chodzi o dziecko oraz zderzak i krawędź przednią - "nieprzyjaźnie".

Zabezpieczenie dziecka

Przycisk on/off umożliwia dezaktywację poduszki powietrznej pasażera. Ostrzeżenie umieszczone na desce rozdzielczej oraz na przednim panelu pokazują jej status. Jedynym ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki to nietrwały rysunek na panelu drzwi oraz tekst w 2 językach na przedniej szybie. Starsze dziecko umieszczono w foteliku Britax Romer Duo Plus przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. 1,5-roczne "dziecko" testowało fotelik tyłem Britax Romer BabySafe, zabezpieczony zwykłym pasem. Oboje byli bardzo dobrze chronieni, mimo nieco za dużego nacisku na klatkę piersiową 3-latka i obciążenia głowy młodszego w czasie zderzenia czołowego.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Touareg