Niesamowicie mocna konstrukcja Touareg´a zapewnia bardzo dobrą ochronę oraz pozwoliła na zdobycie 5 gwiazdek. Euro NCAP zezwoliło na powtórny test zderzenia ze słupem po poprawkach poduszki powietrznej. System zabezpieczeń zawiera dwustopniowe poduszki, pasy z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz boczne wbudowane poduszki powietrze, chroniące tułów i głowę. Ochrona dziecka bardzo dobra, słabiej jeśli chodzi o pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta terenowe |
Nadwozie |
terenowy |
Masa |
2254 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Konstrukcja doznała niewielkiego zniekształcenia. Dwustopniowe poduszki oraz napinacze wraz z ogranicznikami napięcia pasów dobrze kontrolują przednie przesunięcie i redukują nacisk na klatkę piersiową oraz kolana kierowcy i pasażera. Podłoga została zniszczona w minimalnym stopniu. Jednak kierowca ryzykuje obrażenia kolan z powodu twardych elementów poniżej deski rozdzielczej.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System ochrony zawiera boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, ta chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Touareg uzyskał maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego i test zderzenia ze słupem.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
7 pkt (25%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ocena dużo niższa niż w przypadku w/w. Przód oferuje pewną amortyzację krytycznych dla głowy dorosłego obszarów. Jednak jeśli chodzi o dziecko oraz zderzak i krawędź przednią - "nieprzyjaźnie". |
Zabezpieczenie dziecka |
Przycisk on/off umożliwia dezaktywację poduszki powietrznej pasażera. Ostrzeżenie umieszczone na desce rozdzielczej oraz na przednim panelu pokazują jej status. Jedynym ostrzeżeniem przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki to nietrwały rysunek na panelu drzwi oraz tekst w 2 językach na przedniej szybie. Starsze dziecko umieszczono w foteliku Britax Romer Duo Plus przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. 1,5-roczne "dziecko" testowało fotelik tyłem Britax Romer BabySafe, zabezpieczony zwykłym pasem. Oboje byli bardzo dobrze chronieni, mimo nieco za dużego nacisku na klatkę piersiową 3-latka i obciążenia głowy młodszego w czasie zderzenia czołowego.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|