Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta terenowe |
Nadwozie | 5-drzwiowy terenowy |
Masa | 1590 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia. VW uczynił wiele, by zminimalizować liczbę twardych elementów deski rozdzielczej, ale kolumna sterownicza i zapłon nadal stanowią zagrożenie obrażeniami kolan i ud kierowcy.
Tiguan zdobył komplet punktów za test zderzenia bocznego i test zderzenia ze słupem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 14 pkt (88%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego | 17 pkt (61%) |
Bezpieczeństwo dziecka | 39 pkt (91%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 83 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Zderzak uzyskał maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak krawędź przednia zapewnia bardzo słabą amortyzację. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Wyniki pomiarów obciążenia manekinów w czasie testów dynamicznych, pozwoliło na uzyskania maksymalnej liczby punktów za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest do końca jasna. Etykieta ostrzega przed montowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciwko aktywnej poduszki, ale jest ona łatwa do usunięcia i trudna do zrozumienia. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Fair G 0/1 tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair G 0/1tyłem do kierunku jazdy |