Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 114 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap Volkswagen T5 Transporter Kombi

Volkswagen T5 Transporter Kombi
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1880 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
74%
Ochrona dziecka
32%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28 pkt | 79 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Zauważono jednak, że struktury w desce rozdzielczej niosą ryzyko uszkodzeń ciała pasażerów zajmujących inne miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała w teście bariery bocznej. W cięższym teście słupa bocznego zabezpieczenia przed urazami klatki piersiowej były marginesowe, brzucha były odpowiednie. Ochrona głowy i miednicy została oceniona jako dobra. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
11,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

36 pkt | 74 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. W teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system nie został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
9,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

10 pkt | 32 %

Zderzak zapewnił kiepską ochronę nóg pieszego, za co nie zdobył punktów. Powierzchnia maski oferowała kiepską lub marginesową ochronę, z dobrym wynikiem wskazanym wzdłuż podstawy przedniej szyby.

Głowa
9,8 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
0,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4 pkt | 57 %

T5 wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności. Dotyczy to zarówno modeli pasażerskich oraz tych z przeznaczeniem komercyjnym. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje tylko siedzenia kierowcy. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca