Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 132 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Comfortline

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Comfortline
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1250 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
79%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

36.6 pkt | 96 %

Przedział pasażerski T-Roca pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i T-Roc zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. T-Roc w standardzie posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,7 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie w próbie bocznego zderzenia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których T-Roc jest zaprojektowany, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
R?mer KidFix XP
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

33.5 pkt | 79 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego, była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma słabszymi rezultatami w okolicach podszybia i wzdłuż przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania przy wykrywaniu pieszych, unikając lub łagodząc większość zderzeń.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
5,8 pkt
Głowa
17,3 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.5 pkt | 71 %

T-Roc posiada jako standardowe wyposażenie, przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, asystenta pasa ruchu i autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Próby systemu AEB przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem większości kolizji. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, ale nie został zawarty w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
2,7 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry