Przedział pasażerski T-Roca pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. VW pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenie ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała, zarówno kierowcy jak i tylnego pasażera, była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, oraz w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i T-Roc zdobył maksymalną ilość punktów. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach wykazały dobrą ochronę dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wskazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. T-Roc w standardzie posiada autonomiczny system hamowania awaryjnego. Próby jego działania przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, wykazały dobrą skuteczność działania systemu, z uniknięciem kolizji przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie w próbie bocznego zderzenia, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić przewożenie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Kierowcy przekazywana jest wyraźna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których T-Roc jest zaprojektowany, mogą zostać w nim prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego, była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma słabszymi rezultatami w okolicach podszybia i wzdłuż przednich słupków. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego, podczas gdy ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykazał się dobrą skutecznością działania przy wykrywaniu pieszych, unikając lub łagodząc większość zderzeń.
T-Roc posiada jako standardowe wyposażenie, przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych siedzeń, asystenta pasa ruchu i autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB). Próby systemu AEB przy prędkościach pozamiejskich, wykazały jego dobrą skuteczność działania, z uniknięciem lub złagodzeniem większości kolizji. Sterowany manualnie ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, ale nie został zawarty w tej ocenie.