VW Sharan posiada taką samą konstrukcję, wnętrze i silnik co Ford Galaxy i Seat Alhambra. Nie były one testowane, ale wyniki powinny być identyczne. Kabina Sharan została poważnie uszkodzona i straciła strukturalną stabilność na skutek zderzenia czołowego. Przestrzeń kierowcy została z kolei znacznie ograniczona, przez co ryzyko obrażeń klatki piersiowej, prawej nogi i stóp wzrosło. MPV wypadło lepiej w czasie testu zderzenia bocznego. Jak w wielu podobnych modelach, wysokie ustawienie fotela kierowcy zapewnia lepszą ochronę. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej przekracza normę. Specjalnie zaprojektowane foteliki były łatwiejsze do montażu niż inne. Widać starania o ochronę pieszego, krawędź przednia spisała się lepiej w porównaniu do innych testowanych aut.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Vany |
Nadwozie |
minivan |
Masa |
1650 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Utrata stabilności i znaczne przesunięcie kolumny sterowniczej powoduje zwiększenie ryzyka obrażeń głowy i klatki piersiowej kierowcy. Poduszka powietrzna uderzyła o jego twarz, zanim w pełni się rozwinęła i pozwoliła na kontakt głowy z kierownicą. Deska rozdzielcza została wgnieciona, uderzając o kolana; podłoga również została poważnie uszkodzona. Niepełny centralny tylny pas nie zapewnia takiej ochrony jak 3-pktowy.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Poziom ochrony generalnie bardzo dobry, chociaż kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
6 pkt (38%)
|
Zderzenie boczne |
15 pkt (94%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
10 pkt (36%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
28 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Bardzo słaby rezultat, tylko 2 gwiazdki. Szczególnie duże ryzyko obrażeń krytycznych dla głowy dziecka obszarów. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie, co stanowi realne zagrożenie dla dziecka w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegawcze nie spełniają wymagań Euro NCAP i VW powinien to potraktować poważnie. Foteliki mogą zostać dopasowane dla dzieci do wieku 10 lat. Mogą być instalowane tyłem do kierunku jazdy, co jest lepsze dla młodszych pasażerów. Jednak nie były one w ten sposób testowane z powodu braku jasnych instrukcji.
|
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|