Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Sharan TDi 1999

VW Sharan posiada taką samą konstrukcję, wnętrze i silnik co Ford Galaxy i Seat Alhambra. Nie były one testowane, ale wyniki powinny być identyczne. Kabina Sharan została poważnie uszkodzona i straciła strukturalną stabilność na skutek zderzenia czołowego. Przestrzeń kierowcy została z kolei znacznie ograniczona, przez co ryzyko obrażeń klatki piersiowej, prawej nogi i stóp wzrosło. MPV wypadło lepiej w czasie testu zderzenia bocznego. Jak w wielu podobnych modelach, wysokie ustawienie fotela kierowcy zapewnia lepszą ochronę. Mimo wszystko obciążenie klatki piersiowej przekracza normę. Specjalnie zaprojektowane foteliki były łatwiejsze do montażu niż inne. Widać starania o ochronę pieszego, krawędź przednia spisała się lepiej w porównaniu do innych testowanych aut.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 1650 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Utrata stabilności i znaczne przesunięcie kolumny sterowniczej powoduje zwiększenie ryzyka obrażeń głowy i klatki piersiowej kierowcy. Poduszka powietrzna uderzyła o jego twarz, zanim w pełni się rozwinęła i pozwoliła na kontakt głowy z kierownicą. Deska rozdzielcza została wgnieciona, uderzając o kolana; podłoga również została poważnie uszkodzona. Niepełny centralny tylny pas nie zapewnia takiej ochrony jak 3-pktowy.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Poziom ochrony generalnie bardzo dobry, chociaż kierowca ryzykuje obrażenia klatki piersiowej.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 6 pkt (38%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 28 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Bardzo słaby rezultat, tylko 2 gwiazdki. Szczególnie duże ryzyko obrażeń krytycznych dla głowy dziecka obszarów.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera montowana jest w standardzie, co stanowi realne zagrożenie dla dziecka w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Etykiety ostrzegawcze nie spełniają wymagań Euro NCAP i VW powinien to potraktować poważnie. Foteliki mogą zostać dopasowane dla dzieci do wieku 10 lat. Mogą być instalowane tyłem do kierunku jazdy, co jest lepsze dla młodszych pasażerów. Jednak nie były one w ten sposób testowane z powodu braku jasnych instrukcji.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Volkswagen Sharan TDi