Seat Alhambra jest strukturalnie identyczny jak VW Sharan oraz posiada takie samo wyposażenie i poziom bezpieczeństwa. Wobec tego Euro NCAP wierzy, że wyniki VW Sharan będą odpowiadały wynikom Seata Alhambry. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, panel przedniej szyby został wgnieciony tylko o 2 mm. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud przednich pasażerów. Dodatkowy test potwierdził taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Manekin pasażera przedniego również dobrze zniósł zderzenie czołowe - zdobył komplet punktów. Podobny wynik auto otrzymało za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej i brzucha była raczej wystarczająca. Auto oferuje dobre zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas kolizji tyłem.
W czasie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne. W trakcie zderzenia bocznego oba manekiny były dobrze chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwie montowania fotelika bez dezaktywacji poduszki była niejasna, źle umieszczona i nietrwale przymocowana. Wszystkie pozycje foteli umożliwiają montaż uniwersalnego systemu fotelików.
Zderzak oferuje dobrą ochronę nóg pieszego w przypadku większości pól, ale bardzo słabą dla niektórych. Przednia krawędź maski spisała się bardzo słabo i nie uzyskała ani jednego punktu. Przeważająca liczba krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski zapewnia dobrą amortyzację. Jednak jeśli chodzi o dorosłego - zanotowano głównie bardzo słaby poziom ochrony.
ESC jest standardowym wyposażeniem Seata. Przednie fotele są wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów. Dla tylnych foteli system jest montowany w standardzie w przypadku 6- i 7-miejscowego auta. system jest również możliwy do nabycia jako opcja dla wariantu 5-miejscowego, jednak liczba egzemplarzy sprzedawanych z systemem pozwala zakwalifikować go do oceny.