Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Polo 2002 2002

Po wstępnym teście zderzenia czołowego, VW wprowadził poprawki ochrony nóg kierowcy, a wyniki prezentujemy tutaj. Polo spisał się świetnie i doznał tylko niewielkiego uszkodzenia kabiny pasażerskiej po zderzeniu czołowym. Bardzo dobra ochrona boczna. VW zdecydował przeprowadzić dodatkowy test, by ukazać walory efektywnej poduszki powietrznej chroniącej głowę. Bardzo słaba ocena ochrony dziecka oraz ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1055 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Polo posiada poduszkę powietrzną pasażera w standardzie. Pomaga ona zredukować nacisk na klatkę piersiową, który w przypadku kierowcy i pasażera jest w normie, jak dla małego auta. Ulepszenie oparcia stóp kierowcy pozwoliło zmniejszyć ryzyko obrażeń nóg. Mimo wysiłków projektantów modelu, obszar kolan nie jest bezpieczny i nie spełnia wymagań Euro NCAP, które są trudne do osiągnięcia ze względu na rozmiary Polo. Tylko 2-pktowy centralny tylny może powodować dodatkowe zagrożenie.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ten test. VW zapewnia poduszkę chroniącą głowę jako wyposażenie dodatkowe i sfinansował test zderzenia ze słupem. Polo wypadł dobrze. Jednak wyniki nie wpływają na ocenę, ponieważ testowana poduszka jest elementem opcjonalnym wyposażenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 6 pkt (21%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 31 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Duża przednia szyba pomaga zabezpieczać pieszych, ale poza tym bardzo słaby rezultaty Polo.

Zabezpieczenie dziecka

Etykieta ostrzegawcza na przednim panelu i łatwa do usunięcia nalepka na szybie nie ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Zarówno 3-latek jak i młodsze "dziecko" testowali foteliki przodem do kierunku jazdy. Głowa jest chroniona w trakcie zderzenia czołowego, dużo słabiej podczas bocznego. Poza nieco za dużym obciążenie szyi 1,5-rocznego dziecka, ochrona bardzo dobra.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Polo 2002