Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 5-drzwiowy hatchback |
Masa | 1055 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Polo posiada poduszkę powietrzną pasażera w standardzie. Pomaga ona zredukować nacisk na klatkę piersiową, który w przypadku kierowcy i pasażera jest w normie, jak dla małego auta. Ulepszenie oparcia stóp kierowcy pozwoliło zmniejszyć ryzyko obrażeń nóg. Mimo wysiłków projektantów modelu, obszar kolan nie jest bezpieczny i nie spełnia wymagań Euro NCAP, które są trudne do osiągnięcia ze względu na rozmiary Polo. Tylko 2-pktowy centralny tylny może powodować dodatkowe zagrożenie.
Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za ten test. VW zapewnia poduszkę chroniącą głowę jako wyposażenie dodatkowe i sfinansował test zderzenia ze słupem. Polo wypadł dobrze. Jednak wyniki nie wpływają na ocenę, ponieważ testowana poduszka jest elementem opcjonalnym wyposażenia.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 6 pkt (21%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 31 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Duża przednia szyba pomaga zabezpieczać pieszych, ale poza tym bardzo słaby rezultaty Polo. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Etykieta ostrzegawcza na przednim panelu i łatwa do usunięcia nalepka na szybie nie ostrzegają o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Zarówno 3-latek jak i młodsze "dziecko" testowali foteliki przodem do kierunku jazdy. Głowa jest chroniona w trakcie zderzenia czołowego, dużo słabiej podczas bocznego. Poza nieco za dużym obciążenie szyi 1,5-rocznego dziecka, ochrona bardzo dobra. |
|
1,5 - letniego | Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy |