Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Auta najmniejsze |
Nadwozie | 3-drzwiowy hatchback |
Masa | 890 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Kabina pasażerska zachowała stabilność konstrukcji, zniszczenie na skutek zderzenia czołowego w normie. Przemieszczenie kolumny sterowniczej - 71 mm w tył i 87 mm - w górę. Uszkodzenie drzwi i deski rozdzielczej podobnie w dopuszczalnych granicach. Mimo wszystko otwarcie drzwi kierowcy wymagało zwiększonej siły. Lepiej jeśli chodzi o drzwi pasażera. Zniszczenie podłogi dosyć duże. Pomiary obciążeniowe wykazały bardzo dobrą ochronę głowy, notę obniżono jednak do "wystarczającej" z powodu dużego zniekształcenia kierownicy. Kontakt z poduszką powietrzną stabilny, równie dobra ochrona szyi. Wysokie obciążenie klatki piersiowej ze strony pasów powoduje obniżenie oceny do "marginalnej". Kolana w czasie zderzenia czołowego zagrożone są z kolei ze strony drążka sterowniczego, na podstawie pomiarów obciążeniowych ochronę oceniono na "wystarczającą". Nie ma powodów do straty punktów na skutek braku dostosowania wnętrza do różnych rozmiarów i pozycji kierowcy. "Bardzo słabe" zabezpieczenie kolan i stóp na skutek dużego zniszczenia podłogi. Bardzo dobra ochrona pasażera, nacisk ze strony pasów - "wystarczający".
Silne obciążenie klatki piersiowej manekina w czasie testu oznacza "bardzo słabą" ochronę. Osłona głowy kierowcy "bardzo dobra", "wystarczająca" w przypadku miednicy i brzucha.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | N/A |
Zderzenie boczne | N/A |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 0 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Połowa krytycznych dla głowy dziecka testowanych obszarów powyżej przeciętnej. Słabiej jeśli chodzi o głowę dorosłego oraz ochronę nóg. Ogólnie ocena tylko na 1 gwiazdkę. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Fotelik przodem do kierunku jazdy Bobsy 18 został zarekomendowany przez VW do stosowanie w Polo. Przednie przesunięcie jest dość dobrze kontrolowane. Zanotowano jednak niewystarczające zabezpieczenie głowy dziecka. Również silne uderzenie pleców o oparcie fotelika. Plusem jest dobra ochrona głowy w czasie zderzenia bocznego - boki siedzenia nie pozwalają na uszkodzenia. |
|
1,5 - letniego | brak danych |
3,0 - letniego | Bobsy 18przodem do kierunku jazdy |