Passat uzyskał 5 gwiazdek za ochronę dorosłego pasażera. Euro NCAP zezwoliło na powtórny test zderzenia ze słupem po poprawkach poduszki powietrznej osłaniającej głowę oraz linii dachu. Konstrukcja okazała się bardzo mocna, tylko niewielkie zniekształcenie na skutek zderzenia czołowego, świetna ochrona pasażerów. Jednak niejednolita ochrona dziecka, duży nacisk na klatkę piersiową 3-latka w czasie zderzenia czołowego. 17 na 36 punktów w teście ochrony pieszego - dosyć dobry wynik.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
sedan |
Masa |
1447 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
Kabina doznała nieznacznych zniekształceń, a dwustopniowe poduszki powietrzne, napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa pomagają kontrolować przednie przesunięcie. Dodatkowo zabezpieczają przed zbyt dużym obciążeniem klatki piersiowej oraz dolnych partii nóg kierowcy oraz pasażera. Zagrożenie stanowi natomiast kolumna sterownicza. Małe uszkodzenie podłogi i dobra kontrola pedałów sterowniczych zapewnia bezpieczeństwo stóp i kostek.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
System zabezpieczeń zawiera wbudowane boczne poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Passat zdobył komplet punktów za tę część.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
14 pkt (88%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
17 pkt (61%) |
Bezpieczeństwo dziecka |
38 pkt (88%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
82 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona pieszego wystarczająca. Zderzak spełnia wymagania, a maska zapewnia amortyzację krytycznych dla głowy dziecka obszarów. Nieco słabiej w przypadku głowy dorosłego. Krawędź przednia wypadła najgorzej. |
Zabezpieczenie dziecka |
Poduszka powietrzna pasażera posiada wyłącznik on/off. Trwała etykieta tekstowa obok oraz dioda na środku deski rozdzielczej stanowią dodatkowe zabezpieczenie. Fotelik starszego dziecka przodem do kierunku jazdy VW - Britax Romer Duo Plus, przytwierdzono przy użyciu mocowań ISOFIX i górnego pasa. Zanotowano nacisk na klatkę piersiową powyżej normy. Dobra ochrona 1,5-rocznego dziecka - fotelik tyłem Britax Romer Baby Safe Plus, umieszczony za pomocą mocowań ISOFIX i wspornika.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|