Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (17 115 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Passat 2001

Mocna kabina pasażerska zapewnia pasażerom bezpieczne wnętrze. Poduszka powietrzna osłaniająca głowę, dostępna jako wyposażenie dodatkowe, w czasie zderzenia bocznego zdobyła maksymalną liczbę punktów. Obszar kolan kierowcy nie jest pozbawiony twardych elementów, które mogą stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa. Krawędź przednia "przyjazna" pieszym.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1527 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Głowa kierowcy prawie spadła z poduszki powietrznej, co mogło skutkować uderzeniem o drzwi. Chociaż auto nie zostało za to ukarane, to straciło punkty za to, że klatka piersiowa uderzyła o kierownicę. Poza tym system zabezpieczeń spisuje się dobrze. Negatywnie na ocenę wpływa również zagrożenie kolan i ud ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas zapewnia słabszą ochronę niż 3-pktowy, dostępny tylko jako wyposażenie dodatkowe.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Rezultat Passat´a robi wrażenie. Poduszka powietrzna chroniąca głowę zapewnia bezpieczeństwo również pasażerom na tylnych siedzeniach. VW zapłacił za test zderzenia ze słupem, by przetestować tą poduszkę, chociaż dostępną jedynie jako wyposażenie dodatkowe.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Wynik auta na poziomie przeciętnej. Lepiej w przypadku krawędzi przedniej, co świadczy o przyjaznym dla pieszych projekcie.

Zabezpieczenie dziecka

Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi poważne ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Ani rysunek (trudny do zrozumienia) ani łatwa do usunięcia etykieta na szybie nie ostrzegają przed tym niebezpieczeństwem. Fotelik VW Romer Prince Bobsy G1 Universal przodem do kierunku jazdy został zastosowany w obu przedziałach wiekowych dzieci. Spisał się dobrze, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera było zbyt duże. System mocowań ISOFIX nie wypadł najlepiej, pierwszy raz testowany w Skodzie Fabii.

1,5 - letniego Bobsy G1 przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Bobsy G1przodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Passat