Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Duże auta rodzinne |
Nadwozie | 4-drzwiowy sedan |
Masa | 1527 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka | - |
Głowa kierowcy prawie spadła z poduszki powietrznej, co mogło skutkować uderzeniem o drzwi. Chociaż auto nie zostało za to ukarane, to straciło punkty za to, że klatka piersiowa uderzyła o kierownicę. Poza tym system zabezpieczeń spisuje się dobrze. Negatywnie na ocenę wpływa również zagrożenie kolan i ud ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Tylko 2-pktowy centralny tylny pas zapewnia słabszą ochronę niż 3-pktowy, dostępny tylko jako wyposażenie dodatkowe.
Rezultat Passat´a robi wrażenie. Poduszka powietrzna chroniąca głowę zapewnia bezpieczeństwo również pasażerom na tylnych siedzeniach. VW zapłacił za test zderzenia ze słupem, by przetestować tą poduszkę, chociaż dostępną jedynie jako wyposażenie dodatkowe.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem | 0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 37 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Wynik auta na poziomie przeciętnej. Lepiej w przypadku krawędzi przedniej, co świadczy o przyjaznym dla pieszych projekcie. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Poduszka powietrzna pasażera w standardzie stanowi poważne ryzyko obrażeń dla dziecka umieszczonego w foteliku tyłem na przednim siedzeniu. Ani rysunek (trudny do zrozumienia) ani łatwa do usunięcia etykieta na szybie nie ostrzegają przed tym niebezpieczeństwem. Fotelik VW Romer Prince Bobsy G1 Universal przodem do kierunku jazdy został zastosowany w obu przedziałach wiekowych dzieci. Spisał się dobrze, chociaż obciążenie szyi 1,5-rocznego pasażera było zbyt duże. System mocowań ISOFIX nie wypadł najlepiej, pierwszy raz testowany w Skodzie Fabii. |
|
1,5 - letniego | Bobsy G1 przodem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Bobsy G1przodem do kierunku jazdy |