Passat był, jak dotąd, jedynym autem testowanym jako model z kolumną sterowniczą po prawej stronie. Jak wszyscy, producenci, VW był zobowiązany dostarczyć auta dwóch rodzajów. Podczas zderzenia czołowego, samochód został uderzony z dostatecznie dużą siłą, by wgiąć przednią część po stronie kierowcy, co normalne dla tego testu. Passat spełnia wymogi bezpieczeństwa, które zaczną obowiązywać od 1998 roku. Bardzo dobre wyniki testów dynamicznych, chociaż twarde elementy poniżej deski rozdzielczej mogą powodować ryzyko obrażeń kolan, ud i miednicy.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Duże auta rodzinne |
Nadwozie |
4-drzwiowy sedan |
Masa |
1269 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Przedni panel po stronie kierowcy został wgnieciony o 68 mm. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie testu. Drzwi kierowcy był bliskie otwarcia podczas zderzenia. Kierownica została przesunięta w tył o 85 mm i do góry o 15 mm. Zanotowano również uszkodzenie podłogi: pedał hamulcowy został cofnięty o 91 mm. Ocenę ochrony głowy kierowcy obniżono do "wystarczającej" z powodu braku stabilnego kontaktu z poduszką powietrzną. Bardzo dobre zabezpieczenie szyi, a pasy bezpieczeństwa pomagają utrzymać bezpieczną odległość klatki piersiowej od kierownicy. Dużo gorszy wynik ochrony kolan i górnej partii nóg. Zagrożenie stanowi drążek sterowniczy oraz twarda obudowa kolumny sterowniczej. Niewielkie uszkodzenie podłogi i dzięki temu "bardzo dobra" ocena bezpieczeństwa stóp i kostek pasażera. Niestety nacisk pasów może powodować obrażenia klatki piersiowej. Podobne ryzyko jeśli chodzi o uda, kolana i miednicę. Wyniki zabezpieczenia pasażera nie zostały zmodyfikowane o stopień uszkodzenia auta.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Nowy Passat wypadł całkiem dobrze w teście zderzenia bocznego, spełniając wymagania dla nowych modeli, które zostanę wprowadzone w przyszłym roku. Niestety ochronę brzucha kierowcy oceniono na "słabą". Ochrona głowy - "bardzo dobra", tylko "wystarczająca" w przypadku klatki piersiowej i miednicy.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
8 pkt (50%)
|
Zderzenie boczne |
11 pkt (69%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
17 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Zabezpieczenie dziecka |
Świetny wynik zabezpieczenia głowy dziecka: 4 z 6 testowanych obszarów spełnia wymagania. Słabsza ochrona nóg. Ogólnie rezultat na 2 gwiazdki. |
1,5 - letniego |
brak danych
|
3,0 - letniego |
brak danych
|