Golf zdobył 5 gwiazdek po powtórnym teście zderzenia ze słupem. VW ulepszył poduszkę powietrzną osłaniającą głowę. System zabezpieczeń zawiera poduszki chroniące pasażerów oraz utrzymuje klatkę piersiową i głowę kierowcy z daleka od kierownicy. Boczna ochrona również na wysokim poziomie, podobnie ochrona dziecka. Ochrona pieszego na tym samym poziomie co Touran, czyli najlepiej pośród lepszych wyników w Europie.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
5-drzwiowy hatchback |
Masa |
1200 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
|
System zabezpieczeń spisuje się bardzo dobrze, chociaż nacisk na klatkę piersiową nieco przekracza normę. Kierowca ryzykuje również obrażenia kolan ze strony twardych elementów poniżej deski rozdzielczej. Konstrukcja Golfa odniosła tylko niewielkie zniekształcenie wokół progu i przedniego panelu, równie minimalne uszkodzenie podłogi.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Świetne wyniki testu. Boczne wbudowane poduszki powietrzne na tułów i na głowę wypadły bardzo dobrze, ostatnia chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
13 pkt (81%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem |
2 pkt (100%) |
Potrącenie pieszego |
19 pkt (68%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
48 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Ochrona na poziomie przeciętnej. Zderzak i przednia krawędź spełniają wymagania. Ochrona głowy dorosłego i dziecka bardzo dobra, słabej w przypadku boków i maski. |
Zabezpieczenie dziecka |
Fotelik 3-latka przodem do kierunku jazdy VW Britax Romer Duo Plus przytwierdzono za pomocą mocowań ISOFIX i górnego pasa. W przypadku 1,5-rocznego "dziecka", fotelik tyłem VW Britax Romer BabySafe przymocowano przy użyciu zwykłych pasów. Głowa dziecka dobrze chroniona. Etykiety na fotelikach jasne i trwałe. Rysunek umieszczony na końcu przedniego panelu jest dostępny w 3 językach. Żadne z nich nie ostrzegały jednak o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Przycisk on/off znajduje się na desce rozdzielczej i umożliwia unieruchomienie poduszki. Mimo wszystko konieczne jest wcześniejsze zapoznanie z instrukcją obsługi.
|
1,5 - letniego |
Britax Roemer Baby-safe
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Britax Roemer Duo Plustyłem do kierunku jazdy
|