Ogólne dane auta | |
---|---|
Klasa | Małe auta rodzinne |
Nadwozie | kabriolet |
Masa | 1472 kg |
Uśrednione wyniki testu | |
---|---|
Bezpieczeństwo dorosłego | |
Potrącenie pieszego | |
Bezpieczeństwo dziecka |
Ochrona pasażera została oceniona na maksymalną liczbę punktów w czasie zderzenia czołowego. Twarde elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne ryzyko obrażeń kolan kierowcy.
Eos zdobył komplet punktów za test zderzenia bocznego. Na skutek zderzenia ze słupem, drzwi kierowcy odblokowały się, przez co obniżono ocenę o 2 punkty. Przednia część ruchomego dachu została wgnieciona na skutek uszkodzenia ramy przedniej szyby. Chociaż nie jest to oceniany obszar, Euro NCAP zwróciło uwagę na ten problem.
Szczegóły testu | |
---|---|
Zderzenie czołowe | 12 pkt (75%) |
Zderzenie boczne | 16 pkt (100%) |
Pasy bezpieczeństwa | 2 pkt (67%) |
Zderzenie ze słupem | 1 pkt (50%) |
Potrącenie pieszego | 13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy | 40 % |
Wyposażenie samochodu |
---|
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
---|
Amortyzacja oferowana przez zderzak została oceniona jako "wystarczająca". Niestety krawędź przednia maski nie zdobyła ani jednego punktu. |
Zabezpieczenie dziecka | |
---|---|
Auto nagrodzono maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka, na podstawie pomiarów obciążeniowych podczas testów dynamicznych. Poduszka powietrzna pasażera może zostać dezaktywowana, by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest do końca jasna. Etykiety ostrzegawcze, nie są z kolei trwałe, a obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach niewystarczająco oznaczona. |
|
1,5 - letniego | Fair BimboFix Type II tyłem do kierunku jazdy |
3,0 - letniego | Fair BimboFix Type IItyłem do kierunku jazdy |