Auto posiada mocną i stabilną konstrukcję, która zapewnia wszechstronną ochronę pasażerów. Bardzo dobry wynik zderzenia bocznego, mimo otwarcia tylnych drzwi w trakcie testu, które jest mało prawdopodobne podczas prawdziwego wypadku. Odpowiednie mocowania na tylnych siedzeniach zapewniają lepszą stabilność fotelików. Brak instrukcji uniemożliwiło jednak ich wykorzystanie. Bardzo słaby wynik ochrony pieszego.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Małe auta rodzinne |
Nadwozie |
2-drzwiowy sedan |
Masa |
1228 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Auto wyposażone jest w dwie przednie poduszki powietrzne i napinacze pasów wraz z ogranicznikami napięcia. Mimo wszystko zanotowano duży nacisk na klatkę piersiową kierowcy oraz pasażera. Widać starania VW o bezpieczeństwo kolan i ud przednich pasażerów. Poniżej kierownicy specjalna poduszka osłania twarde elementy. Mimo wszystko sztywne części deski rozdzielczej nadal stanowią zagrożenie i spowodowały obniżenie noty.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Boczna poduszka spisuje się bardzo dobrze. Odpowiednie piankowe poduszki w drzwiach chronią miednicę przed uderzeniem.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
10 pkt (63%)
|
Zderzenie boczne |
16 pkt (100%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
14 pkt (50%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
37 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Amortyzacja ze strony maski wystarczająca, bardzo słabo jeśli chodzi o ochronę nóg pieszego. |
Zabezpieczenie dziecka |
Brak jasnych ostrzeżeń przed śmiertelnym niebezpieczeństwem związanym z montowaniem fotelika tyłem na przednim fotelu. VW powinien poważnie potraktować tę kwestię i zapewnić trwałe etykiety. W przypadku 1,5-rocznego "dziecka" zastosowano fotelik tyłem do kierunku jazdy, a dla 3-latka - przodem, montowany przy użyciu mocowań ISOFIX. Foteliki nie spisały się najlepiej.
|
1,5 - letniego |
Roemer Baby-Star
tyłem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Bobsy G1tyłem do kierunku jazdy
|