Przedział pasażerski Yarisa pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobra ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Niestety struktury w desce rozdzielczej, zostały uznane jako prezentujące zagrożenie dla pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach i ochrona tego obszaru ciała została oceniona jako mierna. Ochrona klatki piersiowej kierowcy, została również oceniona jako mierna, w oparciu o odczyty ściśnięcia klatki piersiowej. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona kierowcy była dobra lub wystarczająca. Natomiast miednica tylnego pasażera wsunęła się pod biodrową część pasa bezpieczeństwa i ochrona miednicy została oceniona jako bardzo słaba. Dodatkowo, w momencie uderzenia, głowa poruszała się dalej do przodu niż jest to zalecane i jej ochrona została oceniona jako mierna, mimo że wartości obrażeń manekina nie były nadmierne. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra i Yaris zdobył maksymalną ilość punktów. Niemniej w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, odczyty z manekinów wykazały mierną ochronę klatki piersiowej i jamy brzusznej. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Yaris posiada jako standardowe wyposażenie autonomiczny system hamowania awaryjnego. W próbach jego działania przy niskich prędkościach, kiedy często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego, system wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki przy wszystkich prędkościach testu.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona obu dziecięcych manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, poduszka kurtynowa nie pokryła powierzchni wymaganej do zapewnienia ochrony głowy dla manekina 10-letniego, siedzącego od strony uderzenia. Głowa doznała kontaktu z wykończeniem wnętrza i odnotowano przeciążenie wykazujące mierną ochronę tego krytycznego obszaru ciała. Ochrona pozostałych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Instalacja fotelików z grupy 0+ uniwersalnych fotelików, w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy, na środkowym miejscu tylnej kanapy, była niemożliwa z powodu niewystarczającej długości pasa do przymocowania fotelika. W pozostałych przypadkach foteliki mogły być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca, z kilkoma bardzo słabymi rezultatami odnotowanymi na przednich słupkach. Ochrona zapewniona dla nóg pieszego była dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach, podczas gdy ochrona zapewniona dla miednicy była dobra w niektórych obszarach i słaba w innych. Autonomiczny system hamowania awaryjnego wykrywa inne pojazdy, ale nie potrafi wykrywać szczególnie narażonych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści.
Yaris posiada przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykazał się dobrą skutecznością działania przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji lub łagodząc jej skutki w większości scenariuszy testu. Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu jest również standardowym wyposażeniem Yarisa.