Kabina pasażerska pozostała stabilna w takcie zderzenia czołowego. Pomiary obciążenia wykazały dobrą ochronę kolan i ud. Toyota zaprezentowała również, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Auto uzyskało maksymalną liczbę punktów za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, zabezpieczenie klatki piersiowej było marginalne, na podstawie pomiaru obciążenia. Również zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa 'marginalne'.
Głowa manekina 3-latka przesunęła się, w trakcie zderzenia czołowego, w przód poza rekomendowany limit co potencjalnie naraża ją na kontakt z elementami wnętrza auta. Jednak ostatecznie manekin pozostał w foteliku, również w czasie zderzenia bocznego foteliki prawidłowo chroniło 3-latka i 1,5-roczne dziecko. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednik siedzeniu. Informacja o jej statusie jest jasna i klarowna. Trwała etykieta informuje o niebezpieczeństwie montowania fotelika bez dezaktywacji poduszki.
Verso uzyskał dobrą notę za ochronę pieszego. Zderzak zdobył komplet punktów za amortyzację uderzenia nóg pieszego. Ochrona w przypadku krytycznych dla głowy dziecka lub dorosłego obszarów maski była dobra w większości testowanych miejsc. Najgorzej wypadła przednia krawędź maski - brak punktów.
ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Verso. System przypominający o zapięciu pasów kierowcy i pozostałych pasażerów podobnie.