Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Jednak pomimo obecności poduszki powietrznej, kolana kierowcy miały kontakt z deską rozdzielczą i były silnie obciążone. Twarde elementy kokpitu stwarzają ryzyko obrażeń kolan oraz ud kierowcy i pasażera. W czasie zderzenia ze słupem, poduszka powietrzna na głowę nie uchroniła jej przed silnym uderzeniem. Chociaż tylko głowa była niewystarczająco chroniona, w takich warunkach Euro NCAP nie przyznało ani jednego punktów za ten test z uwagi na to, że poduszka powietrzna jest najbardziej wymagającym punktem bezpieczeństwa w sytuacji prawdziwego wypadku. Z uwagi na na niewystarczającą ochronę ze strony poduszki powietrznej w czasie testu zderzenia ze słupem, ta sama poduszka nie uzyskała punktów w teście zderzenia bocznego, obniżając ocenę bezpieczeństwa głowy kierowcy. Ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w trakcie zderzenia od tyłu - 'marginalna'.
Przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne w czasie zderzenia czołowego (18-miesięczne dziecko zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy). Oba manekiny były odpowiednio chronione podczas zderzenia bocznego przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Auta o numerze seryjnym powyżej JTKKH16440J012088 posiadają dobrze oznaczony przycisk oraz jednoznaczną informację o statusie poduszki. Przycisk wyłączający poduszkę w poprzednich egzemplarzach nie jest dobrze oznaczony i nie uzyskał 2 dodatkowych punktów, chociaż ogólna ocena modelu nie zmieniłaby się. Toyota zaktualizowała również podręcznik auta by podkreślić fakt, że w tych przypadkach, gdy tylne siedzenia można regulować, należy je ustawić maksymalnie do tyłu podczas przewożenia dzieci.
Przednia krawędź nie uzyskała ani jednego punktu za ochronę nóg pieszego. Jednak zderzak zapewnia dobrą amortyzację większości obszarów. Maska oferuje również 'dobrą' ochronę innych niż głowa obszarów, dla głowy dziecka czy dorosłego - tylko ocena 'marginalna' lub 'bardzo słaba'.
Urban Cruiser posiada ESC jako standardowe wyposażenie we wszystkich wariantach. Podobnie jeśli chodzi o system przypominający o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa.