Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 141 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Urban Cruiser 1.33 petrol, RHD

Toyota Urban Cruiser 1.33 petrol, RHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Małe auta terenowe
Masa auta:
1150 kg
Wynik testu
58%
Ochrona dorosłego
71%
Ochrona dziecka
53%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

21 pkt | 58 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Jednak pomimo obecności poduszki powietrznej, kolana kierowcy miały kontakt z deską rozdzielczą i były silnie obciążone. Twarde elementy kokpitu stwarzają ryzyko obrażeń kolan oraz ud kierowcy i pasażera. W czasie zderzenia ze słupem, poduszka powietrzna na głowę nie uchroniła jej przed silnym uderzeniem. Chociaż tylko głowa była niewystarczająco chroniona, w takich warunkach Euro NCAP nie przyznało ani jednego punktów za ten test z uwagi na to, że poduszka powietrzna jest najbardziej wymagającym punktem bezpieczeństwa w sytuacji prawdziwego wypadku. Z uwagi na na niewystarczającą ochronę ze strony poduszki powietrznej w czasie testu zderzenia ze słupem, ta sama poduszka nie uzyskała punktów w teście zderzenia bocznego, obniżając ocenę bezpieczeństwa głowy kierowcy. Ochrona szyjnego odcinka kręgosłupa w trakcie zderzenia od tyłu - 'marginalna'.

Uderzenie przodem
12,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35 pkt | 71 %

Przednie przesunięcie głowy 3-latka nie było nadmierne w czasie zderzenia czołowego (18-miesięczne dziecko zostało umieszczone w foteliku tyłem do kierunku jazdy). Oba manekiny były odpowiednio chronione podczas zderzenia bocznego przez boki fotelików. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Auta o numerze seryjnym powyżej JTKKH16440J012088 posiadają dobrze oznaczony przycisk oraz jednoznaczną informację o statusie poduszki. Przycisk wyłączający poduszkę w poprzednich egzemplarzach nie jest dobrze oznaczony i nie uzyskał 2 dodatkowych punktów, chociaż ogólna ocena modelu nie zmieniłaby się. Toyota zaktualizowała również podręcznik auta by podkreślić fakt, że w tych przypadkach, gdy tylne siedzenia można regulować, należy je ustawić maksymalnie do tyłu podczas przewożenia dzieci.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
6,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Baby Safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
8,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 53 %

Przednia krawędź nie uzyskała ani jednego punktu za ochronę nóg pieszego. Jednak zderzak zapewnia dobrą amortyzację większości obszarów. Maska oferuje również 'dobrą' ochronę innych niż głowa obszarów, dla głowy dziecka czy dorosłego - tylko ocena 'marginalna' lub 'bardzo słaba'.

Głowa
13,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Urban Cruiser posiada ESC jako standardowe wyposażenie we wszystkich wariantach. Podobnie jeśli chodzi o system przypominający o zapięciu wszystkich pasów bezpieczeństwa.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy