Przedział pasażerski RAV-4 pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. W próbie zderzenia ze sztywną barierą na pełnej szerokości, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca zarówno dla kierowcy jak i dla tylnego pasażera. W próbie bocznego zderzenia z barierą, odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała. Takie same rezultaty odnotowane w bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, jednak kurtynowa poduszka powietrzna zaczepiła się o wykończenie wnętrza przez co oceniono, że nie napełniła się poprawnie. Z tego powodu ochrona głowy została obniżona z dobrej do wystarczającej, w obu próbach zderzenia bocznego. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę kręgosłupa szyjnego. Będący standardowym wyposażeniem, autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), zdobył komplet punktów w próbach przeprowadzonych przy niskich prędkościach, typowych dla ruchu miejskiego, unikając zderzeń we wszystkich scenariuszach.
W próbie zderzenia czołowego, ochrona była dobra lub wystarczająca dla wszystkich krytycznych obszarów ciała zarówno manekina 6-cio jak i 10-cio letniego. W próbie bocznego zderzenia z barierą, przyznano maksymalną ilość punktów, przy dobrej ochronie wszystkich obszarów ciała. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Wszystkie typy fotelików dla których RAV-4 jest zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była przeważnie dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni. Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg pieszego we wszystkich sprawdzanych punktach. Maksymalna ilość punktów została również przyznana za ochronę miednicy. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, tak samo jak innych pojazdów i wykazał się dobrą skutecznością działania w próbach reakcji na pieszych i rowerzystów.
RAV-4 posiada w standardzie przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla przednich i tylnych miejsc. System asystenta prędkości wykorzystuje kamerę to określenia lokalnych ograniczeń prędkości. Ograniczenie jest przedstawione kierowcy i daje mu możliwość ustawienia ogranicznika do wyświetlonej prędkości. Asystent pasa ruchu pomaga uniknąć niezamierzonej zmiany pasa ruchu oraz może interweniować w bardziej krytycznych sytuacjach. W próbach działania przy prędkościach pozamiejskich, system AEB wykazał się dobrą skutecznością działania, unikając lub łagodząc zderzenia w prawie wszystkich scenariuszach.