Podczas testów zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Jednakże, poduszka powietrzna kierowcy była niewystarczająco dobrze napełniona co powodowało niebezpieczny kontakt głowy kierowcy z kierownicą. Podczas testu czujniki umieszczone na manekinach pokazały, że ochrona głównego obszaru ciała była dobra. Czujniki wykazały również dobrą ochronę kolan, kości udowe i miednicę zarówno kierowcy jak i pasażera. Model pokazała, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych wielkości zajmującym pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej RAV4 zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochroną wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była należyta, innych regionów ciała był dobry. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.
Euro NCAP używa ulepszonych manekinów dziecka i stosuje szersze oceny CRS. Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w dynamicznych próbach udarności. W teście zderzenia czołowego oraz wpływu bocznego ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko urazów ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu Fotele umieszczone w samochodzie umożliwiają zainstalowanie fotelika dla dziecka na każdym miejscu, wyjątek stanowi miejsce środkowe z tyłu. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona co pozwala na umieszczenie fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony.
Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach i zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednakże, frontowa krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, zapewniając kiepską ochronę miednicy. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę w obszarach mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej i głowę dziecka.
Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, z tego powodu nie podlegał ocenie.