Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 164 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Mirai, LHD

Toyota Mirai, LHD
2021
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1950 kg
Wynik testu
88%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
80%
Zabezpieczenie przechodnia
82%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33.8 pkt | 88 %

Przedział pasażerski pojazdu Toyota Mirai pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzyła się Toyota Mirai, wykazała, że Mirai byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w przypadku bardziej wymagającej próbie, bocznego zderzenia w słupek, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, w związku z czym samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako wystarczająca. Mirai nie została wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Toyota Mirai w standardzie została wyposażona w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.

Uderzenie przodem
14,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
14,0 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
13,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Mirai zapewniała dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Dzięki temu pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Mirai została zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.

Bazowa ocena auta
24,0pkt

Uderzenie z przodu
16,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota Kidfix IIS
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Toyota Maxi Plus
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

43.7 pkt | 80 %

Toyota Mirai posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Toyota pokazała, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, w związku z czym samochód został przetestowany z maską w stanie podniesionym. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całym, badanym przez Euro NCAP, obszarze. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. System, podczas testów, działał prawidłowo, pozwalając uniknąć lub złagodzić skutki kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
12,9 pkt
Głowa
21,5 pkt
Miednica
3,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
30,7 pkt
AEB Pieszy
6,4pkt
AEB Rowerzysta
6,5 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

13.2 pkt | 82 %

Toyota Mirai została wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierowcy i wykrywa zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia (np.: ?kołysanie? pojazdu podczas jazdy), aby w razie potrzeby zachęcić kierowcę do odpoczynku. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości, oparty na kamerze, określa lokalne ograniczenia prędkości oraz przekazuje informacje kierowcy. Dodatkowo system umożliwia odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł właściwie w reakcji na inne samochody.

Ogranicznik prędkości
2,4 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
4,3 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Pre-Collision System as part of Toyota Safety Sense
    Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny