Przedział pasażerski pojazdu Toyota Mirai pozostał stabilny w próbach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud, zarówno kierowcy jak i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerów o odmiennej posturze, siedzących w różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna. Analiza bariery, z którą zderzyła się Toyota Mirai, wykazała, że Mirai byłaby umiarkowanie łagodnym partnerem podczas kolizji. Odczyty z manekinów wykazały, że podczas zderzenia ze sztywną barierą, na całej szerokości pojazdu, zapewniono dobrą lub odpowiednią ochronę wszystkim krytycznym obszarom ciała, zarówno kierowcy jak i pasażera z tyłu. W próbie bocznego zderzenia z barierą oraz w przypadku bardziej wymagającej próbie, bocznego zderzenia w słupek, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, w związku z czym samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. W ocenie ochrony przed wypadnięciem manekina (jego ruch w kierunku drugiej strony pojazdu), w przypadku zderzenia bocznego, ochrona została oceniona jako wystarczająca. Mirai nie została wyposażona w środkowe poduszki powietrzne, które chronią przed interakcją między pasażerami podczas zderzeń bocznych. Próby przeprowadzone na przednich siedzeniach i zagłówkach, wykazały dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń, również wykazała dobrą ochronę odcinka szyjnego kręgosłupa. Toyota Mirai w standardzie została wyposażona w system automatycznego uruchamiania hamulca natychmiast po kolizji, pozwala to zapobiec wtórnym uderzeniom. Samochód ten wyposażony jest również w zaawansowany system eCall, który ostrzega służby ratunkowe w przypadku poważnego wypadku.
Zarówno w próbie zderzenia czołowego, jak i w próbie bocznego zderzenia z barierą, Mirai zapewniała dobrą ochronę wszystkich krytycznych obszarów ciała dla obu manekinów (6 i 10 latka). Dzięki temu pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana, aby umożliwić użytkowanie na tym miejscu fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Do kierowcy dociera czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej, w związku z czym system został doceniony. Wszystkie typy fotelików, dla których Mirai została zaprojektowana, mogą zostać prawidłowo umiejscowione i zainstalowane w samochodzie.
Toyota Mirai posiada "aktywną" maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają, kiedy pieszy został potrącony, dzięki czemu siłowniki podnoszą pokrywę silnika zapewniając większy prześwit do twardych elementów w komorze silnika. Toyota pokazała, że system działa niezawodnie dla pieszych o zróżnicowanej posturze i w szerokim zakresie prędkości, w związku z czym samochód został przetestowany z maską w stanie podniesionym. Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całym, badanym przez Euro NCAP, obszarze. Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich punktach testowych. Ochrona miednicy była bardziej zróżnicowana. System AEB jest zdolny do wykrywania niechronionych użytkowników drogi, takich jak piesi i rowerzyści oraz innych pojazdów. System, podczas testów, działał prawidłowo, pozwalając uniknąć lub złagodzić skutki kolizji.
Toyota Mirai została wyposażona w system przypominania o zapięciu pasów bezpieczeństwa, w tym wykrywanie pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach. System monitorowania zmęczenia kierowcy monitoruje ruchy kierowcy i wykrywa zachowanie charakterystyczne dla zmęczenia (np.: ?kołysanie? pojazdu podczas jazdy), aby w razie potrzeby zachęcić kierowcę do odpoczynku. System utrzymania pasa ruchu delikatnie koryguje tor jazdy w momencie, w którym zjeżdża on z pasa ruchu, a także interweniuje w bardziej krytycznych sytuacjach, zatrzymując pojazd, aby uniemożliwić zjechanie z drogi. System wspomagania prędkości, oparty na kamerze, określa lokalne ograniczenia prędkości oraz przekazuje informacje kierowcy. Dodatkowo system umożliwia odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. System AEB (autonomiczne hamowanie awaryjne) wypadł właściwie w reakcji na inne samochody.