Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 164 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota iQ 1.0, LHD

Toyota iQ 1.0, LHD
2009
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
3-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
886 kg
Wynik testu
91%
Ochrona dorosłego
71%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 91 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. Poduszka powietrzna umieszczona pod kierownicą chroni kolana i uda kierowcy. W przypadku pasażera dobrze sprawdza się poduszka pod siedzeniem oraz tradycyjny pas bezpieczeństwa. Oba systemy spisują się, a pomiary wskazują dobrą ochronę. Toyota wykazała, że zapewnia taki sam poziom ochrony pasażerom różnych rozmiarów w różnych pozycjach. Auto zdobyło komplet punktów za zabezpieczenie pasażera. Podczas zderzenia ze słupem, duży nacisk na żebra obniżył ocenę ochrony klatki piersiowej do 'marginalnej'. Również 'marginalna' osłona szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
15,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,8pkt
Zderzenie ze słupem
6,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35 pkt | 71 %

W pierwszym teście zderzenia bocznego, część mocowania ISOFIX przy foteliku 3-latka oderwała się, ale mocowania auta pozostały nietknięte. Toyota tłumaczy problem zmianą materiału z jakiego wykonywany jest fotelik Britax-Römer - zarządzono już zmiany w produkcji. Producent zobowiązał się do poinformowania właścicieli o usterce i zaproponowania wymiany fotelików. Z tych powodów Euro NCAP zezwoliło na powtórny test. Ten wypadł dużo lepiej. Jednak głowa 3-latka podczas zderzenia nie była prawidłowo chroniona i miała kontakt z fotelikiem drugiego dziecka. Britax-Römer wprowadził poprawki do instrukcji obsługi oraz etykiet by uniknąć ryzyka zbyt dużego obciążenia mocowań ISOFIX na skutek złej instalacji. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie spełniła wymagań Euro NCAP. Plusem jest czytelne ostrzeżenie przed umieszczaniem fotelika w w/w sposób bez dezaktywacji fotelika. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach nie została wystarczająco oznaczona.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
10,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
7,8pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

19 pkt | 54 %

Zderzak iQ zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę nóg pieszego. Również dobry wynik jeśli chodzi o krytyczne dla głowy dorosłego obszary maski, słabiej w przypadku dziecka.

Głowa
11,8 pkt
Miednica
1,7 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

ESC jest standardowym wyposażeniem auta we wszystkich krajach Europy. System przypominający o zapięciu pasów również montowany jest w standardzie przy wszystkich fotelach.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy