Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (11 138 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 diesel 4x4, safety pa

Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 diesel 4x4, safety pa
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2050 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
83%
Zabezpieczenie przechodnia
63%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.6 pkt | 93 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Poduszka powietrzna kierowcy pozostała niewystarczająco napełniona aby zapobiec osiągnięcia kontaktu z podłożem, głowa dotknęła kierownicy przez materiał poduszki. Mimo, że odczyty z manekinów nie były niebezpieczne, wynik punktowy został obniżony i ochrona została odpowiednio oceniona. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona została oceniona jako dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej kierowcy której ochronę oceniono jako wystarczającą oraz ochrony klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy, którą oceniono również jako wystarczającą. W obu próbach bocznego uderzenia, zarówno zderzenia z barierą oraz cięższego zderzenia z słupem, Hilux zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie dla ochrony kręgów szyjnych testy wykazały, że ochrona zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki była dobra w przypadku uderzenia w tył, także ocena geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego dostępny jako część opcjonalnego pakietu. System sprawdził się dobrze w testach przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego gdzie często w zderzeniach dochodzi do urazów kręgów szyjnych.

Uderzenie przodem
6,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.3 pkt | 82 %

W czołowym teście zderzeniowym napięcie szyi oraz przeciążenia klatki piersiowej wykazały odpowiednio marginalną i słabą ochronę tych części ciała u manekina dziecka 6 letniego. Ochrona manekina dziecka 10 letniego była dobra z wyjątkiem wystarczającej ochrony szyi; przy uderzeniu bocznym ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Hilux posiada automatyczny system dezaktywowania przedniej poduszki pasażera kiedy np. dziecięcy fotelik ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy jest zamontowany na tym miejscu. System spełnił wymagania Euro NCAP i został nagrodzony. Wszystkie foteliki dla których Hilux jest zaprojektowany mogą zostać w nim zamontowane. Jednak, grupa 1 ISOFIX fotelików wymaga uwagi aby zapewnić prawidłową instalację oraz środkowe miejsce tylnej kanapy jest uznane przez Toyotę jako niewłaściwe dla fotelików dziecięcych, aczkolwiek fotelik może być tam prawidłowo zamontowany.

Bazowa ocena auta
21,5pkt

Uderzenie z przodu
13,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

35 pkt | 83 %

Pokrywa silnika zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na prawie całej powierzchni z kilkoma gorszymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi oraz na słupkach przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego oraz ochrona miednicy była dobra dla wszystkich sprawdzanych punktów. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest wypadków dostępny jako opcja. Testy pokazały dobre działanie systemu, pozwolił na uniknięcie lub złagodzenie wypadku w wielu scenariuszach.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,1 pkt
Głowa
18,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.6 pkt | 63 %

Hilux posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Pozostałe elementy związane z Systemami Bezpieczeństwa są dostępne w opcjonalnym pakiecie bezpieczeństwa. System utrzymywania pasa ruchu ostrzega kierowcę kiedy samochód wykracza poza linię wyznaczającą pas ruchu. Działający w oparciu o kamerę asystent utrzymania prędkości rozpoznaje znaki z ograniczeniami prędkości, łącznie ze znakami wyświetlającymi ograniczenia prędkości w zależności od warunków na drodze (np. zła pogoda), i sygnalizuje ograniczenie kierowcy. Autonomiczny system hamownia awaryjnego działa z prędkościami pozamiejskimi i wypadł dobrze w testach Euro NCAP, łącznie z całkowitym uniknięciem zderzenia w kilku scenariuszach testu.

Ogranicznik prędkości
0,5 pkt
Asystent pasa ruchu
1,5 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry